دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۵۷۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

توجه هر چه بیشتر دولت به بخش صادرات قم

برخی صنعتگران استان قم در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان، ضمن تأکید بر ضرورت ثبات در بازار، خواستار توجه هر چه بیشتر دولت به بخش صادرات شدند.

 مبلمان، فرش، مرغ و تخم مرغ و کفش ماشینی از جمله کالاهایی هستند که استان قم در تولید آن در کشور دارای جایگاه برتر است و حتی در زمینه صادرات نیز بیشتر صادرات این نوع کالاها از استان قم صورت می‌گیرد.

استان قم در زمینه تولید فرش و کفش ماشینی رتبه اول و در زمینه تولید مبلمان نیز رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است و حتی در بخش تولید مبلمان به دلیل اینکه از ابتدا تا مرحله آخر تولید مشاغل زیادی را درگیر خود می‌کند نزدیک به ۲۰ هزار اشتغال در این بخش در استان ایجاد شده است.

همچنین در زمینه فرش نیز چنین رویه مشابهی وجود دارد که همین امر می‌طلبد به این صنایع در قم هم از سوی مسئولان استان و هم دولت توجه شایانی صورت گیرد و خواسته این صنعتگران در آستانه سفر رئیس جمهور به قم مورد توجه قرار گیرد تا شاهد گسترش هرچه بیشتر این صنایع و شکوفایی اقتصادی استان باشیم.


مشکل حذف جایزه صادراتی

عامل توسعه خوشه فرش دستباف قم گرچه به ثبات بازار طی چد سال اخیر اشاره می‌کند اما وی نیز به رکود موجود در بازار اشاره دارد و می‌گوید: رکود بازار فرش تنها به بازار داخل معطوف نمی‌شود و چون ۹۰ درصد این کالا به خارج از کشور صادر می‌شود رکود بازار جهانی نیز بر فرش تأثیرگذار بوده است.



حذف تخم مرغ از سبد کالای خانوار


رئیس اتحادیه صنعت مرغ استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ در سال گذشته را به دلیل اینکه این اقلام در سبد خانوار موجود بود خوب توصیف کرد و بیان داشت: متاسفانه در سالجاری این صنعت با مشکل روبه رو شد و به علت حذف تخم مرغ از سبد کالای خانوار مرغداران با ضرردهی مواجه شدند.

تخم مرغ - مرغداری

محمد خداپرست به انتظارات از دولت اشاره و بیان کرد: درخواست ما این است که دولت بخش تولید مرغ و تخم مرغ را به خود اتحادیه و تعاونی‌ها واگذار کند زیرا اتحادیه‌ها خود توانایی اداره بازار را دارند.

توجه به گفته‌ها حاکی از این امر است که در آستانه سفر رئیس جمهور به قم، مطالبات صنعتگران این استان توجه به ارزش تولیدات و کمک برای روان سازی صادرات تولیداتشان است تا از این طریق علاوه بر نجات از رکود بازار، زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر صنایع مهم در استان قم نیز فراهم و رشد اقتصادی را برای این استان به دنبال داشته باشد.

 

 

 

 

 

مهر

(دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها