یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۶۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

‌کشاورزی ارگانیک تضمین کننده سلامت جامعه ‌

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز زنجان گفت: فرهنگ غلط استفاده از تقویت‌کننده‎ها، محصولات کشاورزی را به محصولات خطرناک تبدیل کرده است.

نازخند صبحی ، با بیان این مطلب افزود: استفاده بی‌رویه از سم، قارچ‌کش‎ها و کودهای شیمیایی موجب ایجاد مشکلات تازه‎ای در اکوسیستم‎ها مانند آلودگی آب و خاک شده است. این در حالی است که فدراسیون بین‎المللی جنبش کشاورزی ارگانیک شیوه‎ای از کشت را توصیه می‌کند که در هیچ کدام از مراحل کاشت، داشت و برداشت از سموم و کودهای شیمیایی استفاده نمی‌شود.

وی با یادآوری اینکه این روش کشت یک سامانه کشاورزی است که در آن جنبه‎های زیستی، اجتماعی و اقتصادی تولید پایدار غذا و ... بهبود می‌یابد، تصریح کرد: در حقیقت کشاورزی ارگانیک، فرآیند تولید بر پایه سلامت خاک، اکوسیستم و انسان است. به عبارت دیگر، کشاورزی ارگانیک کشاورزی سنتی را با نوآوری و علم با رویکرد حفاظت محیط زیست و ارتباطات منصفانه و کیفیت خوب زندگی ترکیب می‌کند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز زنجان با اشاره به اطلاعات کم کشاورزان و مصرف‌کنندگان در این خصوص، اظهار کرد: از آنجایی که سود این گونه کشت کمتر از شیوه استفاده از کود و سم است و باید زمین را برای مدتی به صورت آیش رها کرد و کشاورز که تنها منبع درآمدش زمین و برداشت از آن است، این شیوه چندان سودده نیست.

صبحی ادامه داد: زمانی کشت ارگانیک رواج می‌یابد که سطح آگاهی مردم (مصرف‌کننده) نسبت به مصرف میوه ارگانیک (سالم) افزایش یابد که هم‌اکنون در مرحله گذار از کشاورزی سنتی به ارگانیک هستیم و امیدواریم در راه رسیدن به عدم استفاده از کود و سم موفق باشیم.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها