جمعه / ۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۶۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد فرصتی طلایی برای عراق

کارشناس مطرح اقتصادی عراق، برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد را فرصتی طلایی برای مردم و دولت عراق جهت پیشبرد اقتصاد این کشور جنگ زده دانست.

'کاظم مفتن حسن' ، به ضرورت فعال شدن محیط اقتصادی عراق در همه زمینه ها اشاره کرد و افزود: نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد تاثیر بسیار مفیدی بر اقتصاد عراق خواهد داشت.

وی توضیح داد: این نمایشگاه قطعا فرصتی برای آشنایی عراقی ها با توانمندی ها و پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف بود، بویژه برای خیلی ها که امکان سفر به ایران و مشاهده این توانمندی ها را از نزدیک نداشته اند.

مفتن حسن تاکید کرد که این رویداد سبب می شود که بخش خصوصی عراق به حرکت در آید و فعال شود و عراق امروز به این حرکت نیاز دارد.

کارشناس مطرح اقتصادی عراق یکی از دستاوردهای نمایشگاه ایران در بغداد را برای عراقی ها، اثبات وجود امنیت در این کشور و بغداد دانست و گفت گروهی در عراق هستند که همواره تلاش دارند بگویند عراق امنیت ندارد و آرزو می کنند که این کشور هیچ گاه روی امنیت به خود نبیند. برگزاری این نمایشگاه ثابت کرد که این حرف ها تبلیغاتی بیش نیست و بیش از 250 شرکت ایرانی بدون هراس در نمایشگاه بین المللی بغداد حضور یافتند و هیچ اتفاقی رخ نداد.

مفتن حسن همکاری های صنعتی میان ایران و عراق را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دو کشور پیشرفت عراق در حوزه صنعت کلید زده شود.

نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد از روز دوشنبه گذشته برای 4 روز در محل نمایشگاه بین المللی بغداد دایر بود و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه و جمعی از وزیران دو کشور ایران و عراق از آن بازدید کردند.

دراین نمایشگاه حدود 270 شرکت ایرانی تازه ترین دستاوردها و محصولات خود را در بخش های خدمات فنی و مهندسی، آب، برق، گاز، نفت ، راه و ساختمان، صنایع غذایی ، دارو و تجهیزات پزشکی و نیز صنعت خودرو به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه روز پنجشنبه به کار خود پایان داد.

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها