چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۸:۱۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۵۵۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

شکلات های روز ولنتاین: آیا فلزات سنگین دارند؟

در روزهای خاص و پرفروش سال آنقدر منتظر طعم های عجیب در شکلات ها هستیم، (مانند تند، نمکین و لاوندر) که به عنوان مثال ممکن است یک افزودنی عجیب به شیرینی های روز ولنتاینتان اضافه شود مانند فلزات سنگین.

مطابق با گفتۀ «همانطور که می کارید» که ناظر سلامت مصرف کنندگان است، احتمال زیادی وجود دارد که شکلاتی که می خرید شامل سرب یا کادمیوم باشد. نتایج آزمایشگاهی حاصل از آزمایش گروهی 42 محصول نشان داد که 26 تا از آنها دارای سرب و/یا کادمیوم در سطحی بالاتر از مقدار مجاز در ایالت کالیفرنیا بود.

برند هایی که در آزمایش معلوم شد دارای فلزات سنگین هستند عبارتند از: Hershey’s, Mars, Ghirardelli, Godiva, See’s, Lindt, Whole Foods,  و  Green and Black’s.

میزان سرب در بعضی شکلات هایی که تست شدند تا 5.9 برابر بیشتر از مقدار مجاز – یا حد بالای مجاز روزانه – برای سلامت تناسلی در ایالت کالیفرنیا بود و سطح کادمیوم یافت شده تا 8.2 برابر بیشتر از این مقدار بود.

ترافل قرمز شکلاتی  

النا ون ولیت، مدیر پژوهشگاه مواد شیمیایی سمی که زیر مجموعه «همانطور که می کارید» است، گفت «کسی انتظار ندارد که فلزات سنگین در شکلات وجود داشته باشد». دانیل فوجر، رییس «همانطور که می کارید» گفت «امیدواریم بتوانیم تولید کنندگان شکلات را قانع کنیم که فلزات سنگین را از محصولاتشان حذ کنند».

ترجمه از سرویس بین الملل فودنا

(چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۸:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها