چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۵۵۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
دکتر بهروز زمردپوش، مدیر کارخانه تولیدی ساوه:

امیدوارم خروج از رکود که از تورم دشوارتر است با سیاست تدبیر و امید محقق گردد

بهروز زمردپوش در گفتگو با فودنا درباره رکود و تورم می گوید: امیدواریم این شعاری که گفته می شود ما تا حالا در مورد تورم انجام داده ایم، واقعا مصداق داشته باشد و باز هم امیدوارم بخش خروج از رکود که از تورم دشوارتر است -که می‌تواند اقتصاد را از پای در بیاورد - با همان سیاست تدبیر و امید محقق گردد.

فودنا : نظر شما درباره نمایشگاه شیرینی و شکلات چیست؟

بهروز زمردپوش: معتقدم نمایشگاه  این دوره صنعت شیرینی و شکلات نسبت به نمایشگاه های گذشته این صنعت (در 7 سالی که خود حضور داشته ام) بازخورد بهتریوده است، شاید بتوان دلیل این امر را تعداد بیشتر بازدیدکنندگان تخصصی آن دانست.

براین باورم که آرام آرام به این جایگاه خواهیم رسید که نمایشگاه هایمان نسبت به گذشته تخصصی تر شود تا بتواند بازخورد تجاری تری -که هدف اصلی این گونه نمایشگاه ها است- را بدست آورد.

فودنا : با توجه به شناخت صنعت شیرینی و شکلات، پتانسیل این نمایشگاه را برای سال آینده و پیشرفت بیشتر تا چه اندازه  ارزیابی می کنید؟

بهروز زمردپوش: با توجه به اینکه امسال بر تعداد مشارکت کننده ها افزوده شده است و آمار شرکت های معتبر شکلات ساز، ماشین آلات و یا شرکت های خارجی از افزایش حمایت کنندگان صنعت و این نمایشگاه حکایت دارد؛ به نظر می رسد، آینده این نمایشگاه  بسیار روشن است.  مضاف بر اینکه نمایشگاه آرد و نان و ارتباط این دو نمایشگاه با هم نیز در آینده ی این نمایشگاه  تاثیر گذار است.

فودنا : ارزیابی تان از یک سال تلاش دولت تدبیر و امید چیست؟  آیا تدبیر و امید را در عملکرد یکساله دولت مشاهده می کنید؟

بهروز زمردپوش: در ظاهر بله. به عبارت دیگر از نظر شعاری به صحبت هایی که گفته شده، عمل کرده اند ولی این را باید بدانیم که در علم اقتصاد و اقتصاد کلان برنامه ای که می خواهد اجرایی شوذ، چیزی نیست که بشود بازخورد سریع از آن گرفت. شعار ها از دیدگاه اقتصادی درست است ولی به تحقق رسیدن آن قطعا زمان می طلبد. البته باید بگویم، بزرگترین بیماری از لحاظ اقتصاد "تورم و رکود" هم زمان است. متاسفانه ما شاهد این موضوع در اقتصادمان هستیم. به این مفهوم که داروهای تورمی که لحاظ می کنیم، رکود زاست و این همان بحث رکود تورمی است که امروزه مورد بحث همه ی کارشناسان قرار گرفته است. حالا اگر بخواهیم این دو را با هم تجویز و برطرف کنیم؛ یک کار بسیار بزرگ و تئوریک اقتصاد را می‌طلبد که حتی می‌تان گفت سخت ترین بخش اقتصاد را تشکیل می‌دهد.

امیدواریم این شعاری که گفته می شود ما تا حالا در مورد تورم انجام داده ایم، واقعا مصداق داشته باشد و باز هم امیدوارم بخش خروج از رکود که از تورم دشوارتر است - که می‌تواند اقتصاد را از پای در بیاورد- با همان سیاست تدبیر و امید محقق گردد. همچنین امید می رود کمک به تولید و صادرات در آینده ی این دولت به تحقق بپیوندد و ما شاهد سال های شکوفایی از لحاظ رشد اقتصادی در کشور باشیم.

(چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۱:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها