دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۵۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تنظیم تخصصی سند امنیت غذایی استان کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سند امنیت غذایی استان به‌صورت تخصصی و بخشی‌نگری تنظیم می‌شود.

 «عباس سعیدی» با اعلام این خبر افزود: بر اساس تبصره 5 ماده 6 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی فروش نهاده‌های کشاورزی از قبیل انواع کود و سم و دارو توسط فروشندگان مجاز تنها با دریافت نسخه‌های گیاهپزشکی قابل انجام است و پروانه فعالیت متخلفان از احکام این ماده، توسط مراجع ذیصلاح صادرکننده‌ی پروانه، لغو می‌شود.

وی افزود: در ماده‌ی 31 آئین‌نامه اجرایی ورود، ساخت، فرمولاسیون و مصرف کودهای شیمیایی زیستی، آلی و سموم دفع آفات نباتی ماده 61 قانون چهارم توسعه قید شده است «فروش سموم باید صرفاً بر اساس نسخ گیاه پزشکی که توسط آزمایشگاه‌های گیاه پزشکی و ادارات حفظ نباتات صادر می‌شود، انجام شود».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در نظر است طرح سند امنیت غذایی استان به‌صورت تخصصی و بخشی‌نگری با موضوعاتی نظیر ساماندهی فروش سم و تشدید نظارت‌ها، جلوگیری از واردات، عرضه و توزیع انواع کودهای شیمیایی و آفت‌کشهای بی‌کیفیت و کم‌کیفیت، آموزش کشاورزان، تشکیل بازار ارائه‌ی محصولات سالم و ارگانیک، الزام فروشندگان نهادهای کشاورزی به توزیع سموم وکودهای کشاورزی صرفاً با نسخه‌ی گیاه پزشک و با حضور دائمی ناظر فنی، اجرای هر چه بیشتر روش‌های مدیریت تلفیقی آفات و ... تنظیم شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها