دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۰:۵۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۵۵۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

درگذشت غول شکلات جهان در روز ولنتاین

"میشل فررو" ثروتمندترین مرد ایتالیا و یکی از صاحبان بزرگترین شرکت تولید کننده شکلات در جهان در روز شنبه مصادف با ولنتاین در سن 89 سالگی درگذشت.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر از آقای فررو تحت عنوان مالک "امپراتوری جهانی شکلات سازی" یاد کرده و در این باره می نویسد:"مرگ او پرسش های بسیاری را درباره جانشین بعدی شرکت تحت کنترل خانواده او تحت عنوان گروه "فررو" را ایجاد کرده است. این شرکت در حدود 8 میلیارد یورو (9 میلیارد دلار) سرمایه در اختیار دارد و در طول دوره بزرگترین رکود ایتالیا از زمان جنگ جهانی دوم به بعد به رشد اقتصادی خود ادامه داد." 
 
به گزارش آفتاب به نقل از  خرداد،"رویترز" پرفروش ترین محصول شرکت گروه "فررو" را شکلات های معروف "نوتلا" و همین طور تخم مرغ های شانسی برای کودکان و شیریتی های "تیک تک" می داند و از کارخانه شکلات سازی فررو به عنوان باارزش ترین شرکت خصوصی ایتالیا نام برده است. 
 
این میلیاردر ایتالیایی در خانه شخصی اش در موناکو پس از ماه ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری درگذشت. گروه فررو با انتشار بیانیه ای رسمی این موضوع را اعلام کرد. رییس جمهوری ایتالیا نیز مرگ او را تسلیت گفت و از وی به عنوان فردی که ذاتا "کارآفرین" به دنیا آمده بود یاد کرد. 
 
در شبکه اجتماعی توتیتر نیز پیام های تسلیت زیادی به اشتراک گذاشته شد. پسر آقای فررو "جیووانی" پس از مرگ برادر بزرگترش "پیترو" بر اقر عارضه قلبی در سال 2011 در زمان دوچرخه سواری در آفریقای جنوبی مدیر اجرایی امپراتوری شکلات سازی خاندان "فررو" شد. 
 
در اواخر سال 2013 میلادی، جیووانی اخبار منتشر شده درباره فروش سهام شرکت فررو به شرکت چند ملیتی "نستله" را تکذیب کرد. او از سال 1946 میلادی که پدرش شرکت را تاسیس کرد تا به امروز اجازه فروش آن بهمشتریان خارجی را نداده است. 
(دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳) ۰۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها