شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۳۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

۸۵ درصد بوفه‌های مدارس کشور اصلاح تغذیه‌ای شدند

وزیر بهداشت از اصلاح تغذیه‌ای ۸۵ درصد بوفه‌های مدارس کشور خبر داد و گفت: ولی آمار ۱۵ درصدی چاقی در بین دانش آموزان نگران کننده است و در آینده مشکلات زیادی برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد خواهد کرد.

سید حسن هاشمی اظهار داشت: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، 85 درصد از بوفه‌های مدارس کشور اصلاح تغذیه ای شدند به گونه ای که در گذشته شاهد فروش تغذیه‌های ناسالم بودیم، اما خوشبختانه هم اکنون شاهد عرضه اغذیه‌های سالم در سطح بوفه‌های سطح مدارس هستیم.
وی با بیان اینکه آمار 15 درصدی چاقی در بین دانش آموزان نگران کننده است و در آینده مشکلات زیادی برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد خواهد کرد، بیان داشت: باید در پیشگیری از شیوع بیماری‌های غیرواگیر ناشی از چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان اقدام می‌کردیم.
هاشمی افزود: به همین منظور حدود 3 ماه پیش تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان و توانمندسازی آنها و خانواده‌های آنها به امضاء رسیده است.
به گفته وزیر بهداشت، تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده‌های غذایی سالم با نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس و استانداردسازی و نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس و تسهیل مشاوره تغذیه ای و اجرای برنامه مکمل یاری آهن و ویتامین D یکی از مفاد تفاهم نامه وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، هم اکنون شاهد اختصاص حداکثر بودجه‌های سلامت کشور به بخش بهداشت نسبت به سال‌های قبل هستیم.

 

 

 

 

تسنیم

(شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۱:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها