جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۰:۵۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۵۳۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

بهای گران برای جعبه‌های خالی شکلات!

علی‌رغم گذشته بازار شیرنی و شکلات مملو از تنوع و رنگ‌های مختلف است؛ به‌طوری که گاهی اوقات خریدار از تنوع زیاد، سردرگم می‌شود، اما این مساله تنها در داخل مغازه و قبل از باز کردن بسته شکلات است، چراکه خریدار پس از باز کردن جعبه رنگارنگ و شکیل، تنها با تعداد کمی شکلات مواجه و از خریدش پشیمان می‌شود.

 اغلب جعبه‌های کادویی شکلات که فقط نظر خریدار را به خود جلب می‌کند، از نظر میزان مواد مصرفی موجود در بسته قابل قبول نیست و موجب گلایه مصرف‌کنندگان شده که چرا به رغم پرداخت قیمت‌های بالا، خریدار به نوعی سرش کلاه رفته و بهای پرداختی فقط بابت جعبه خالی بوده است.

در این زمینه جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات اینگونه توضیح داد: با توجه به اینکه هزینه‌ تمام شده جعبه‌های کادویی شکلات برای تولیدکنندگان بسیار گران تمام می‌شود، لذا تعداد شکلات داخل هر بسته کم است.

به گفته وی در گذشته به دلیل اینکه حجم عمده بسته‌بندی از خارج تامین می‌شد، میزان تنوع شیرنی و شکلات زیاد نبود، اما در حال حاضر با توجه به اینکه 80 درصد بسته بندی شکلات در داخل انجام می‌شود تنوع آن هم بسیار زیاد است.

مغازه‌ای با بیان این‌که مصرف کننده باید به اطلاعات درج شده روی کالای خریداری شده خود از جمله وزن کالا، ترکیبات و ... توجه کند، گفت:‌ این باور غلط که تولیدکننده می‌خواهد خریدار را فریب دهد به دلیل یک مساله فرهنگی ایجاد شده است چرا که در فرهنگ ایرانی خواندن اطلاعات روی محصول خریداری شده وجود ندارد.

مردم پول بسته بندی شکلات را می‌دهند

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در پاسخ به این سوال که چرا عکس روی جلد بسته بندی شیرینی و شکلات با آنچه در داخل آن وجود دارد متفاوت است؟ اظهار کرد: این مساله به دلیل این است که از محتوای بسته عکاسی نشده است و فقط عکسی فرضی روی بسته بندی نقاشی شده است به همین دلیل خریدار باید در هنگام خرید به تمام اطلاعات درج شده روی بسته بندی توجه کند.

وی شیرینی و شکلات را جزو کالاهای لوکس عنوان و اظهار کرد: از آنجاکه این کالا فروش چندانی ندارد باید بسته‌بندی آن شکیل باشد و این مساله جنبه تبلیغاتی دارد.

مغازه‌ای با بیان این‌که 80 درصد شیرینی و شکلات موجود در بازار وارداتی و به صورت قاچاق است، گفت: کالاهایی که از خارج می‌آیند اکثرا از مرزهای غیر رسمی و به صورت قاچاق وارد می‌شوند و به دلیل این که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است، یک سوم قیمت معمول فروخته می‌شوند به همین دلیل خریداران باید توجه و دقت زیادی در خرید محصولات داشته باشند.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با بیان این‌که باید ظرفیت خالی تولید داخلی تکمیل شود، اظهار کرد: در حال حاضر ایران ظرفیت تولید دو میلیون و 500 هزار تن شیرینی و شکلات را دارد اما این درحالی است که تنها یک میلیون و 500 هزار تن شیرینی و شکلات در کشور تولید می‌شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳) ۲۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها