چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۲۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران ؛

زنگ خطر برای آب شرب مازندران بصدا در آمد!

مدیرعامل آبفار مازندران با بیان اینکه شاخص بهره مندی از آب شرب مازندران هر ساله رو به افزایش است و آب چاه ها وچشمه ها رو به کاهش و این برای استان زنگ خطر است.

به گزارش فودنا، مجید عبدالهی در جمع خبرنگاران، دهه فجر را دوباره طلوع اسلام و مقطع رهایی ایران عنوان کرد و گفت: این ایام فرصتی براتی یادآوری نهضت امام راحل است.

وی با اشاره به جایگاه رسانه ها در جامعه امروز بیان داشت: امروز تاثیر اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران منادیان عرصه اطلاع رسانی و زبان گویای رسانه ملی هستند.

عبداللهی با اظهار اینکه آب در دنیای امروز یک کالای استراتژیک است گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی مازندران، پراکندگی روستاها و افزایش استفاده از اوقات فراغت در روستاها، توزیع آب در مازندران در شرایط خاصی قرار دارد.

مدیرعامل آبفار مازندران با بیان اینکه بیش از 45 درصد مردم مازندران ساکن روستاها هستند، گفت: مازندران رتبه سوم جمعیت روستایی کشور و چهارم تراکم جمعیت کشور را داراست.

وی افزود: شاخص بهره مندی مازندران هر ساله رو به افزایش است و کنون 374 حلقه چاه و 289 دهنه چشمه برای آب رسانی استفاده می شود، که متاسفانه امروز آب چاه ها از 11 لیتر به 8 لیتر و آب چشمه ها از 5/3 لیتر در ثانیه به 8/1 لیتر کاهش یافته است و این برای استان یک زنگ خطر است.

عبداللهی، احداث مخازن هوایی زیرزمینی، تهیه لوله و لوله گذاری، تجهییز چاه و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ، تعمیر و تعویض انواع الکتروپمپ، افزایش ظرفیت آبدهی را از مهمترین عملکرد این شرکت درسال جاری برشمرد و گفت: در یکسال اخیر 29 هزارشماره به اشتراک روستایی مازندران اضافه شد.

مدیرعامل آبفار مازندران در ادامه بیان داشت: کل اعتبار مصوب ها برای آب و فاضلاب مازندران 43 میلیارد تومان بود که 22 میلیارد آن تخصیص پیدا کرد و از شواهد پیداست وضعیت در سال جاری وضعیت اعتباری مصوب بهتر است.

وی افزود: کل اعتبارآبفار مازندران مصوب سال 93, 750 میلیارد ریال است که در حال حاضر 172 میلیارد آن تخصیص پیدا کرد.

عبداللهی با اعلام اینکه 245 پروژه نیمه تمام داریم گفت: برای اتمام این پروژه ها 210 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل آبفار مازندران با اشاره به قیمت اندک آب بها، بیان داشت: قیمت هر یک لیتر آب یک ریال است اما قیمت آزاد آن 500 تومان در نیم لیتر در فروشگاه ها است.

 

 

 

 

(چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳) ۱۵:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها