چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۵۲۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

۱۶۷ تن مواد خام غذایی در استان بوشهر معدوم شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: ۱۶۷ تن مواد خام غذایی در استان بوشهر معدوم شد.

 ابراهیم آبداریان عصر سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با سازمان دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: بهترین بازرسان این سازمان، مردم و مصرف کنندگان هستند که باید در هنگام خرید کالا به پروانه ساخت، پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ انقضای آن توجه داشته باشند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به پرونده های تخلفات است اما طبق قانون، در معیت بازرسان سازمان دامپزشکی می توانند در سطح بازار حضور یابند و در صورت لزوم، همان جا رئیس شعبه می‌تواند نسبت به تخلفات احتمالی، صدور رای کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر افزود: در این راستا برنامه داریم در واحدهای تولیدکننده، مراکز عرضه فرآوری مواد پروتئینی، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها حضور داشته و کنترل بیشتری بر بازار داشته باشیم.

وی از افتتاح پایگاه مشترک سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارت بر اصناف در مرکز بازار بوشهر خبر داد و تاکید کرد: در صورت دریافت شکایت از سوی مردم، این شعبه در همان زمان با ارسال بازرسان خود، می تواند صدور رای کند.

پلمب محل‌های عرضه مواد پروتئینی خام متخلف

آبداریان در پاسخ به خبرنگار مهر، مبنی بر نوع برخورد با فروشگاه‌هایی که اقدام به عرضه مواد تاریخ مصرف گذشته می کنند، بیان داشت: قانونگذار در این رابطه، قانون صریحی وضع کرده و طبق تبصره ۵۹ قانون، عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته، تقلب در کالای صنفی محسوب می شود و برخورد با آن نیز بر اساس قانون تقلب خواهد بود.

وی از ارجاع ۱۹۰ پرونده تخلفات دامپزشکی در ۱۰ماهه سال ۹۳ به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و افزود: نسبت به اجرای قانون و بعضا پلمب محل‌های عرضه مواد پروتئینی خام که تخلفی از آن ها سر زده بود اقدام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده تخلف از سوی اصناف مختلف، سریعا موضوع را به سازمان‌های ذیربط گزارش دهند، بیان کرد: سامانه پیامک ۱۲۴ دانشگاه علوم پزشکی و سامانه پیامک ۳۰۰۰۹۶۵۱ تعزیرات حکومتی استان آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه هستند.

آبداریان گفت: از ابتدای امسال تا کنون، از میان ۸۸میلیون و ۱۲۰هزار و ۸۲۸ کیلوگرم مواد دامی نظارت شده، ۱۶۷هزار و ۵۶۲ کیلوگرم مواد خام پروتئنی معدوم شده است.

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها