چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۵۲۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

۲۹۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در بجنورد ضبط شد

رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد از کشف و ضبط بیش از ۲۹۳ تن انواع فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

رضا رحیمی، عنوان کرد: بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی بجنورد، امسال با انجام ۱۶ هزار و ۵۷۱ نوبت بازرسی از واحدهای تولید، فرآوری، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی مرکز استان، قریب به ۲۹۳ هزار و ۳۵۵ کیلوگرم انواع فرآورده غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: پس از انجام آزمایشات تخصصی در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، بیش از ۹ هزار و ۲۹۳ کیلوگرم از فرآورده های یادشده، به طور کامل و به طریق بهداشتی، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و ۳۵ نفر از متخلفان هم با تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده بازرسی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

رحیمی اضافه کرد: برای حدود ۲۸۴ تن از این فرآورده ها نیز باتوجه به نتایج آزمایش های تکمیلی و حصول اطمینان از مخاطره آمیز نبودن مصرف آن ها، با حکم مراجع قضایی، دستور مصرف مشروط در مراکز فرآوری صنعتی و عمده صادر شد.

وی از عموم شهروندان خواست، در صورت مواجهه با هرگونه تخلف بهداشتی در زنجیره تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی ازجمله گوشت سفید و قرمز، شیر خام، عسل و فرآورده های آبزیان در هر ساعت شبانه روز، موضوع را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شبکه دامپزشکی بجنورد، در حال حاضر ۵۷۲ مرکز تولید، فرآوری، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی تحت نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی مرکز استان به فعالیت مشغول هستند و بازرسی های ادواری از آن ها با هدف اطمینان بخشی به مصرف کنندگان و حفظ بهداشت عمومی جامعه جزو فعالیت های روزانه و مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی محسوب می شود.

 

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها