یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۵۱۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رئیس خانه صنعت و معدن ایران

تولیدکنندگان امیدی به دریافت تسهیلات در ماه‌های پایانی سال ندارند

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه امید چندانی به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی آن هم درماه‌های پایانی سال ندارم، گفت:بانک مرکزی به صراحت اعلام کرده که امسال به دلیل هزینه های زیاد دولت منابعی برای بخش تولید باقی نمی ماند.

عبدالوهاب سهل آبادی ، به جلسه اخیر نمایندگان انجمن‌های صنعتی با مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: در این جلسه فعالان اقتصادی به بیان مشکلات خود با سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات پرداختند که در نهایت مقرر شده نماینده بانک مرکزی گزارشی از این جلسه تهیه و برای آقایان جهانگیری و نوبخت جهت اتخاذ تصمیم نهایی ارسال کند.
 وی با اشاره به اینکه در صورت موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون اول رئیس جهمور قرار است خانه صنعت و معدن با شناسایی واحدهای متقاضی آنها را به سیستم بانکی معرفی کند، افزود: البته خود بنده امید چندانی به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی آن هم در ماه‌های پایانی سال ندارم.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران اضافه کرد:  قرار بود در قالب یارانه کمک‌هایی به واحدهای تولیدی برای تأمین سرمایه در گردش انجام شود اما متأسفانه هنوز چنین چیزی هنوز محقق نشده است.
سهل آبادی با اشاره به اینکه بانک‌ها مدعی هستند که تسهیلاتی را به واحدهای تولیدی پرداخت کرده‌اند، اظهارداشت: این در حالی است که سیستم بانکی فقط تسهیلات قبلی را به روز کرده‌است.

 وی با اعلام اینکه واحدهای تولیدی نیازمند دریافت تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش و تکمیل طرح های نیمه کاره هستند، گفت: بانک مرکزی به صراحت اعلام کرده که امسال دولت به دلیل هزینه‌های زیاد در پرداخت یارانه نقدی و هزینه های جاری  منابعی برای بخش تولید ندارد.

 

 

 

 

 

تسنیم

(یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها