یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۱۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بازنگری مستمر استاندارد صنایع غذایی و اعلام اسامی متخلفین به دادستانی

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه این سازمان رعایت استانداردها را در صنایع غذایی با حساسیت بیشتری دنبال می‌کند،گفت:سازمان استاندارد اسامی واحدهای متخلف را به دادستانی ارائه و آنها در صورت محرز شدن جرم، اسامی را اعلام می‌کنند.

مسلم بیات ، با اشاره به اینکه با پیشرفت فن آوری‌ها موضوع استاندارد و به روز شدن آنها در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بر همین اساس سازمان استاندارد هم به صورت مستمر توجه زیادی را به بازنگری و بروزرسانی استانداردها در تمام کالاها و خدمات دارد.
وی با بیان اینکه رعایت استانداردها در صنایع غذایی را با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنیم، افزود: به عنوان نمونه در فرآورده‌های گوشتی موضوع مطالعه بافت محصولات مطرح شده است تا در تولید این فراوده ها از مواد اولیه مناسب و حلال استفاده شود.
مدیر کل استاندارد استان تهران اضافه کرد: در بخش آبلیمو هم استانداردهایی برای تفکیک آب لیموهای صنعتی از طبیعی تعریف شده تا مردم در خرید این محصولات دقت عمل بیشتری را انجام دهد.
بیات با اشاره به اینکه در حال حاضر 11نوع آرد در کشور توسط تولیدکنندگان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار داشت: سازمان استاندارد برای حساسیت این بخش  بازنگری‌هایی را در استانداردها اعمال کرده است و این موضوع را هر ماه پیگیری و بررسی خواهد کرد تا واحدها براساس استانداردها اقدام به عرضه محصولات کنند.

وی در رابطه با اعلام اسامی واحدهای متخلف در بخش صنعت غذایی هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: براساس رویه‌ قانونی سازمان استاندارد اسامی متخلفین را با مستندات به دادستانی ارائه و آنها در صورت محرز شدن جرم اسامی آنها را اعلام می‌کنند، مثل آب لیموی دست چین که اخیراٌ غیر استاندارد بودن آن اعلام شده است.

 

 

 

 

 

تسنیم

(یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳) ۱۲:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها