شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۵۱۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

کاهش صادرات جهانی ذرت در دو ماه پایانی سال 2014

پس از شروع چشمگیر صادرات ذرت در 2 ماه ابتدایی فصل 2015-2014 ، صادرات جهانی این محصول در ماه های نوامبر تا دسامبر 2014 نسبت به سال قبل بسیار کاهش یافته که ممکن است دلیل این موضوع کاهش تقاضای جهانی برای غلات باشد. این نتیجه گیری را می توان از آمارهای صادرات از کشورهای کلیدی تولید ذرت استنباط کرد.

در چند ماه گذشته صادرات ذرت از ایالات متحده و اوکراین به طور چشمگیری از سطح سال گذشته کمتر شده است در حالی که افزایش سالانه صادرات از امریکای جنوبی مشاهده می شود. بر اساس آخرین اطلاعات، آرژانتین در نوامبر تا دسامبر 2014 در حدود 2.16 میلیون تن ذرت صادر کرده است که این رقم بیش از 5 برابر سطح سال قبل و یک رکورد جدید محسوب می شود. البته در همین مدت کاهش 0.6 میلیون تنی صادرات ذرت از برزیل را شاهد بودیم. بدین ترتیب در دو ماه پایانی سال 2014 در مجموع صادرات ذرت از چهار کشور اصلی صادر کننده یعنی ایالات متحده، اوکراین، برزیل و آرژانتین نسبت به سال قبل از آن 11 درصد کاهش داشته است (در مقابل رشد سالانه 18 درصدی در سپتامبر تا اکتبر 2014).
در حالی که حجم صادراتی ذرت از برخی کشورهای افریقایی مخصوصا کشورهای جنوب و مرکزی قاره افریقا در نوامبر تا دسامبر سال 2014 به سطح سال گذشته رسیده است، واردات کشورهای اتحادیه اروپا، چین، ژاپن، کره جنوبی و تایوان به طور قابل توجهی از سطح سال گذشته کمتر شده است. صادرات 4 کشور اصلی صادر کننده ذرت در جهان در 4 ماهه ی ابتدایی فصل جاری به اتحادیه اروپا و چین کمتر از نصف شده، صادرات به کشورهای ایران، الجزایر، مصر، پرو، مالزی و ویتنام رشد سالانه خوبی داشته است.

(شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها