شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۱۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس مرکز تکثیر و پرورش کلمه سیجوال گفت

آغاز تکثیر و پرورش حدود 20 میلیون بچه ماهی کلمه در استان گلستان

رییس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی کلمه سیجوال از آغاز تکثیر و پرورش حدود 20 میلیون بچه ماهی کلمه در استان گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، "اسماعیل جباری" در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل افزود: این تعداد بچه ماهی در 14 استخر دو هکتاری پرورش داده می شود و در اواخر فصل بهار به دریا رهاسازی می شوند.
به گفته وی، امسال 28 هکتار از استخرهای پرورش ماهی در استان برای پرورش ماهی کلمه اختصاص یافته است و تکثیر این گونه از ماهیان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش خواهد داشت.
جباری با بیان اینکه ماهی کلمه غذای اصلی ماهیان خاویاری (فیل ماهی) دریای خزر به شمار می آیند، تصریح کرد: بچه ماهیان تولید شده بعد از اینکه به وزن یک گرم رسیدند با نظارت مرکز تحقیقات شیلات در دریا رهاسازی می شوند.
وی افزود: ماهی کلمه بومی استان گلستان است و به دلیل اینکه در دمای پایین تکثیر می شود زمان تکثیر آن زودتر از دیگر ماهیان آغاز می شود و بعد از آن ماهی سفید و سپس ماهی کپور تکثیر و رهاسازی می شود.
رییس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی کلمه سیجوال خاطرنشان کرد: در حال حاضر مولدین از دریا به استخرهای پرورش انتقال داده شدند تا با تکثیر مصنوعی بچه ماهیان مورد نیاز تولید و رهاسازی شوند.
وی گفت: به دلیل انباشته شدن رسوبات در رودخانه ها، عدم مهاجرت ماهی کلمه و صید بی رویه، رودخانه های استان دارای شرایط مساعد برای تکثیر طبیعی نیستند و تکثیر مصنوعی ماهیان کلمه در این مرکز انجام شده و بچه ماهیان به دریا رهاسازی می شوند تا ماهی مورد نیاز برای سبد غذایی خانوار فراهم شود.

(شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها