جمعه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۱۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

سلامت شیر در سبد کالای خانوارها استاندار جهانی دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: شیر در سبد کالای خانواده ها با نظارت دولت از سلامت و استاندارد جهانی برخوردار است.

دکتر سید'حسن قاضی زاده هاشمی' روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دامداری مکانیزه صفاری پیشوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه مصرف شیر در ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و مردم به میزان کافی از شیر استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان مصرف شیر در ایران یک سوم کشور پاکستان و نصف ترکیه است، افزود: از نظر میزان تولید شیر نسبت به برخی از کشورهای منطقه از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی، با اشاره به اینکه باید میزان مصرف شیر در کشور به دو برابر افزایش یابد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت تولید شیر در داخل کشور، افزایش مصرف آن توسط خانواده ها نیازمند فرهنگ سازی و ارتقا سطح آگاهی از فواید این نعمت الهی است.

وی از مصرف بالای برخی تنقلات و غذاهای آماده توسط جوانان ابراز تاسف کرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: گاه برخی مصرف شیر را منوط به ارزان شدن آن می کنند در صورتی که خانواده ها هزینه هایی را به صورت روزانه انجام می دهند که شاید هیچ کدام به اندازه مصرف شیر ضروری نباشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: استخوان برای استحکام خود نیازمند شیر، فسفر و کلسیم ناشی از مصرف مواد لبنی است.

وی تاکید کرد: بزرگسالان روزانه دو و نیم لیوان و بچه های کمتر از هفت سال نیز باید روزانه یک و نیم لیوان شیر مصرف کنند.

وی بیان داشت: دولت تلاش دارد با توزیع شیر در مدارس، فرهنگ مصرف شیر در جامعه را نهادینه کند، البته اشکالاتی به نحوه توزیع شیر و نوع شیر مصرفی وجود دارد که باید برطرف شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: شیر باید جزو تغذیه روزمره افراد قرار گیرد تا از بروز بسیاری بیماری ها یا ناتوانی ها مانند پوکی استخوان و مشکلات مفصلی که بعد از 50 سالگی به سراغ انسان می آید، جلوگیری شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: خوشبختانه دام های خوبی در ایران وجود دارد که با تلاش وزارت جهاد کشاروزی میزان شیردهی آنان به سطح عالی رسیده است.

وی افزود: سامانه مکانیزه ای که در دامداری های بزرگ کشور وجود دارد سبب شده تا در تولید شیر استاندارد بین المللی از نظر بهداشتی رعایت شده و شیر سالم تحویل مردم شود.

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها