جمعه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۱۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

خریدهای شب عید وزارت کشاورزی تکمیل شد

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی از خرید 65 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید امسال خبر داد.

سید مهدی کلاته گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، سازمان مرکزی تعاون روستایی 45 هزار تن پرتقال (شمال و جنوب) و 20 هزار تن سیب را از باغداران خریداری و ذخیره سازی کرده تا برای تنظیم بازار شب عید از آن استفاده کند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تولید و تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز در بازار را دارد و برای توزیع و تزریق این ذخیره در شب عید یا زمان دیگر به مصوبه ستاد تنظیم بازار نیاز است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بر کافی بودن تولید و ذخایر محصولات کشاورزی به ویژه میوه‌های مورد نیاز شب عید و همچنین بی‌نیازی کشور از واردات میوه تاکید کرده بودند؛ به گونه ای که ابوالقاسم حسن‌پور - مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی - به ایسنا گفته بود امسال یک میلیون و 950 هزار تن پرتقال در کشور تولید شده که از نظر تولید هیچ مشکلی نداریم.

به گفته وی همچنان برخی از انواع پرتقال جنوب مانند "والنسیا" روی درخت است و در انبارهای شمال کشور و برخی انبارهای شخصی افراد نیز حدود 700 هزار تن پرتقال برای شب عید ذخیره سازی شده است.

وی ضمن انتقاد از افزایش بی رویه قیمت پرتقال در روزهای گذشته تصریح کرد که سازمان مرکزی تعاون روستایی براساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی در شهریور امسال، موظف به خرید حدود 45 هزار تن پرتقال و ذخیره سازی این محصول برای تنظیم بازار شب عید شده که اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، در زمان زودتری پرتقال ذخیره سازی شده برای شب عید به بازار تزریق می‌شود، چرا که وزارت جهاد کشاورزی از قیمت‌های کاذبی که در بازار این محصول به وجود آمده رضایت ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها