جمعه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۱۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید کمپوست قارچ با ظرفیت سالانه 5000 تن در گیلان

مدیرعامل بزرگترین شرکت تولیدکننده قارچ استان گیلان و غرب استان مازندران گفت: شرکت تولیدکننده قارچ گیلان برای نخستین بار در استان تولید کمپوست و مواد اولیه قارچ را با ظرفیت 5000 تن در سال به‌صورت مکانیزه راه اندازی کرده است.

مهندس «سعید اسماعیل‌زاده»، با بیان اینکه این مجموعه از سال 84 با 2 سالن فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: هم‌اکنون ظرفیت تولید سالانه 850 تن قارچ در استان داریم.

وی ادامه داد: این شرکت برای نخستین بار در گیلان تولید کمپوست و مواد اولیه قارچ را با ظرفیت 5000 تن در سال به‌صورت مکانیزه راه اندازی کرده است.

مدیرعامل این واحد تولیدی با اشاره به اینکه این مجموعه در 5 فاز تعریف شده است، تصریح کرد: فاز نخست 400 تن واحد قارچ بود، اما فاز دوم به تولید کمپوست اختصاص داشت، افزایش تولید با آغاز فعالیت فاز سوم مجموعه رخ داد و تولید 850 تن قارچ در سال را موجب شد.

اسماعیل‌زاده مساحت زمین این مجموعه تولیدی را 12 هزار مترمربع دانست و اظهار کرد: مساحت ساختمانی کمپوست‌سازی و واحد قارچ 6500 مترمربع است و در هر مترمربع 22 کیلو قارچ تولید می شود، هم‌چنین حدود 50 نفر به‌صورت مستقیم در اینجا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف محصولات این شرکت برای استان های گیلان و مازندران است، گفت: هم‌اکنون ظرفیت افزایش تولید قارچ و در نهایت صادرات را نداریم.

مدیرعامل این واحد تولیدی فاز چهارم را فاز صنایع تبدیلی دانست و خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی از جمله غذاهای کنسروی، انواع چیپس، ترشیجات و مربای حاصل از قارچ است و راه‌اندازی فاز چهارم این شرکت در سطح کشور مطرح می باشد. فاز پنجم نیز در افزایش 150 سالن به 34 سالن فعلی تعریف شده است.

اسماعیل‌زاده از اجرای طرح توسعه‌ی کمپوست‌سازی خبر داد و یادآور شد: هم‌اکنون 2 تونل فعال در مجموعه داریم.

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها