جمعه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۱۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بیمه محصولات کشاورزی، نیازمند توسعه و فرهنگ‌سازی

مدیر صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: بیمه‌ی محصولات کشاورزی، یکی از نیازهای ضروری و مهم حوزه کشاورزی است که باید بیش از آنچه که امروز شاهد آن بوده‌ایم، توسعه یابد.

«یوسف حیدری»، توسعه و گسترش بیمه در بخش‌های مختلف کشاورزی را یکی از ضرورت‌های امروز برشمرد و افزود: ما معتقدیم رسانه‌ها در این زمینه نقش بسزایی دارند و اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه‌ی کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، از این‌رو اطلاع‌رسانی می‌تواند به عنوان پل ارتباطی سریع، اطلاعات مورد نیاز بهره‌برداران را به طرق مختلف انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های گسترش بیمه در بخش‌های مختلف کشاورزی، کاهش ریسک اقتصادی در این بخش است، تصریح کرد: بی‌تردید، بیمه ابزاری برای کاهش ریسک اقتصادی در عرصه کشاورزی است و مرور تاریخچه بیمه‌ی کشاورزی نشان می‌دهد که با توجه به مخاطرات طبیعی حوزه کشاورزی و اهمیت امنیت غذایی، ضرورت گسترش بیمه در عرصه‌های مختلف کشاورزی به وضوح احساس می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه مجلس در سال 87، عوامل تولید زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند، اظهار کرد: در همین راستا پس از تصویب بیمه‌ی عوامل تولید در مجلس، تنه‌ی درختان زیتون و انگور برای نخستین‌بار در استان زنجان زیر پوشش بیمه‌ی کشاورزی قرار گرفت. این در حالی است که بیمه تنه درختان در دو مرحله یعنی پیش از بازدهی و پس از بازدهی انجام می‌شود که در این راستا سطح برنامه بیمه تنه درختان انگور طی سال زراعی 94 - 93 در استان زنجان 1100 هکتار است.

مدیر صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مهلت بیمه‌ی تنه‌ی درختان انگور طی سال زراعی 94 - 93 در استان زنجان از اول مهرماه تا پایان دی‌ماه است، خاطرنشان کرد: مدت بیمه‌گری نیز در این نوع بیمه یک سال زراعی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که سرما، یخ‌بندان، سیل، تگرگ، برف سنگین، طوفان و زلزله، از جمله عواملی است که زیر پوشش بیمه تنه درختان انگور قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳) ۱۳:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها