چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۵۰۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

مناطق آزاد کشور نباید به محلی برای خرده فروشی تبدیل شود

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه مناطق آزاد از امتیازاتی برای سرمایه گذاری برخوردار می شوند گفت: باید مراقبت کنیم تا این مناطق به محلی برای خرده فروشی و واردات کالاهای مصرفی به کشور تبدیل نشوند.

اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: البته دولت برای آمایش سرزمینی و توسعه کشور برنامه های جامع و متعددی تهیه کرده که تنها یکی از این برنامه ها ایجاد مناطق آزاد در نقاطی است که از استعداد و توجیهات لازم و کافی برای این منظور برخوردار باشند.

در این جلسه که وزرای صنعت،معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، راه و شهرسازی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران اردبیل و ایلام نیز حضور داشتند، صورتهای مالی و گزارش عملکرد سازمان مناطق آزاد انزلی، اروند و ماکو برای سال مالی 92، منطقه آزاد ارس برای سال های مالی 90 و 91 و مناطق آزاد کیش و قشم برای سالهای مالی 91 و 92 به تصویب رسید.

صورت وضعیت مالی طرح تملک دارایی های سرمایه ای سازمان منطقه آزاد قشم برای سالهای 91 و 92 و همچنین افزایش سرمایه سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم نیز از دیگر مصوبات این جلسه بودند.

اساسنامه شرکت های تابعه منطقه آزاد کیش، اساسنامه شرکت سرمایه گذاری و توسعه سازمان های مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی و ماکو، تعیین سازمان مسئول و محدوده منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین، تغییر سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی نمین، تعیین سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی آستارا و اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی نیز از جمله پیشنهاداتی بودند که پس از بحث و تبادل نظر در این جلسه به تصویب رسیدند.

همچنین در این جلسه مقرر شد لوایحی از سوی شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی جهت ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد و ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی در استان اردبیل تهیه و برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
(چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها