چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۵۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه صنعتی و بازرگانی ایران در ترکمنستان برپا می‌شود

قرار است اوایل اسفند ماه نمایشگاه صنعتی و بازرگانی ایران در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شود.

بنابر اعلام مقامات برگزاری نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، قرار است از تاریخ ششم الی 8 اسفند ماه سال جاری، نمایشگاه صنعتی و بازرگانی ایران در عشق‌آباد برگزار شود.

«حسن مرتجی» مسئول برگزاری این نمایشگاه در همین خصوص گفت: یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه مذکور، صاحبان صنایع و غرفه‌داران قرار است طی پرواز مستقیم تهران–عشق‌‏آباد وارد ترکمنستان شوند و با توجه به عدم وجود پرواز مستقیم میان 2 کشور، فرصت مناسبی برای زمینه سازی و گفت‌وگو به منظور برقراری خط هوایی میان تهران و عشق آباد فراهم خواهد گردید.

مرتجی گفت: با توجه به حمایت ویژه رئیس جمهوری ترکمنستان از برگزاری این نمایشگاه و علاقه‌مندی دولت این کشور در زمینه‏‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت ساختمان و انرژی، صنعت آب و برق و خدمات فنی و مهندسی و صدور مواد غذایی و طرح‏‌های کشاورزی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی، گردهمایی بزرگ تجار و بازرگانان دو کشور نیز همزمان با این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترکمنستان تنها کشوری است که معاملات تهاتری با ارسال گاز و دریافت کالا و خدمات از ایران دارد، اظهار داشت: در حاشیه نمایشگاه مذکور فرصت مناسبی برای مذاکرات تجاری فعالان اقتصادی دو کشور فراهم شده و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز در تلاش است تا سازوکارهای لازم برای حضور موثر شرکت های ایرانی در این کشور را فراهم کند.

مرتجی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت نیز در تلاش است تا بستر مناسبی برای فعالیت شرکت های ایرانی در بازار ترکمنستان فراهم کند، افزود: دولت این کشور همسایه نیز برنامه‌ریزی وسیعی را برای وزارتخانه‏‌های اقتصادی خود در نظر گرفته تا با تکیه بر ظرفیت‏های موجود در ایران روند پیشرفت طرح‌های عمرانی و صنعتی این کشور را سرعت دهند.

وی خاطرنشان کرد: بازار ترکمنستان به عنوان یک بازار جذاب برای شرکت‌های ایرانی همواره مورد توجه بوده و با عنایت به این موضوع که دولت این کشور از مشارکت و همکاری با شرکت‌های ایرانی استقبال کرده است، می‌توان آینده روشنی را پیش روی تجار و بازرگانان دو کشور ترسیم کرد.

همچنین قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه، گروه فرهنگی هنری «جایلان» وابسته به انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان شمالی به عشق‏‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان اعزام شده و برنامه‌هایی هنری را در این شهر را اجرا ‏‌کنند.

 

 

 

 

فارس

(چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها