سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۰۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش‌بینی تولید مازاد زعفران در کشور

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر زعفران بدون هیچ ‌برنامه‌ریزی و کنترلی کشت می‌شود و اگر این روند ادامه یابد در آینده نزدیک با مازاد تولید این محصول مواجه می‌شویم.

غلامرضا میری  با بیان اینکه در حال حاضر زعفران در 22 استان کشور کشت می‌شود، افزود: این محصول حتی در استان‌هایی که از آب کافی برخوردارند با ارائه تسهیلاتی خاص کشت می‌شود که این امر در طولانی مدت مشکل‌ساز خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه جامع کشت زعفران، اظهار کرد: در این برنامه برداشت این محصول در واحد سطح حدود سه برابر افزایش خواهد یافت و با این وجود نیازی به افزایش سطح زیر کشت نخواهد بود. باید این را در نظر گرفت که نیاز کشورهای مختلف به زعفران دارای سقف مشخص است و چنانچه تولید ما از حد نیاز بازار فراتر رود با مازاد تولید مواجه خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی در خصوص وضعیت بازار زعفران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد پس از تعطیلات اروپا با حجم بالای تقاضا برای زعفران و انجام معاملات صادراتی فراوان روبه‌رو باشیم اما به علت کاهش قیمت یورو در مقابل دیگر ارز‌ها هم‌اکنون روند صادرات مانند گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات زعفران همچنان به حمایت‌های دستگاه‌ مختلف احتیاج دارد و این وظیفه ماست که زعفران را به عنوان یک محصول دارویی به مصرف کنندگان سایر کشورها بشناسانیم و در این خصوص لازم است وزارت جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و صدا و سیما طی همکاری‌هایی نسبت به تبلیغات این محصول در رسانه‌های خارجی اقدام کنند

 

 

 

 

 

 

ایسنا.

(سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها