سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۰۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

همایش اقتصادی ایران و اسپانیا در مادرید

هیاتی از تجار ایرانی که به سرپرستی 'یحیی آل اسحاق' رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به اسپانیا سفر کرده اند، در یک همایش اقتصادی در مادرید شرکت کردند.

 در این همایش که روز دوشنبه به ابتکار اتاق بازرگانی اسپانیا در ساختمان این اتاق در مادرید برگزار شد، ابتدا 'مودستو پینیرو' معاون اتاق بازرگانی اسپانیا، بااشاره به ظرفیت بالای اقتصادی ایران، توسعه همکاری و سرمایه گذاری مشترک دوکشور را مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر اهمیت سفر هیأت اتاق بازرگانی تهران به مادرید و نقش مهم تبادل هیأت در ایجاد شناخت بیشتر و بهتر از توانمندی ها و نیازهای اقتصادی متقابل و نیز اشاره به سفر آتی یک هیأت بزرگ اقتصادی از اسپانیا به تهران، شرکت های اسپانیایی را تشویق به حضور در بازار ایران کرد.

'خایمه گارسیا لگاز' قائم مقام وزیر اقتصاد اسپانیا در امور تجارت نیز که در این همایش حضور داشت، کاهش میزان مبادلات تجاری با تهران طی سالیان گذشته را از دلایل تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده در تجارت این کشور با ایران عنوان کرد.

وی به توسعه همکاری دوکشور در زمینه های حمل و نقل، خودروسازی، داروسازی و صنایع غذایی، گردشگری، آب و تصفیه آب تاکید کرد.

قائم مقام وزیراقتصاد اسپانیا از شرکت های این کشور خواست با افزایش روابط و همکاریهای اقتصادی و تجاری با شرکت های ایرانی، سطح و میزان مبادلات تجاری را به سطح قبلی سالانه شش میلیارد دلار ارتقا دهند.

'یحیی آل اسحاق' نیز با اشاره به سابقه طولانی و تاریخی روابط ایران و اسپانیا و سابقه خوب روابط و همکاری اقتصادی شرکت های ایرانی با شرکت های اسپانیایی به امکانات و زمینه های فراوان همکاری در بخش نفت و پتروشیمی، مرکبات و کشاورزی، خودروسازی، حمل و نقل، آب و تصفیه آب پرداخت.

وی اظهار داشت، شرکت های بزرگ اروپایی با سفر به تهران، اشتیاق زیادی برای تجارت با ایران نشان داده ا ند و شرایط کنونی، فرصت بزرگی برای حضور شرکت های اسپانیایی در ایران را فراهم ساخته است .

دراین همایش تجار دوکشور در بخش های مختلف و در چندین گروه به گفتگو برای تنظیم دیدار و همکاری اقتصادی و تجاری پرداختند.

در پایان همایش، یادداشت تفاهم همکاری اتاق های بازرگانی تهران و اسپانیا بین آل اسحاق و مودستو پینیرو امضا شد.

قرار است هیأت اتاق بازرگانی تهران طی دیدار یک هفته ای خود از اسپانیا با مقامات و مسوولین بخش های مختلف اقتصادی و تجاری این کشور در مادرید، ساراگوسا و بارسلونا ملاقات و گفتگو نمایند.

 

 

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها