دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۵۰۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش مصرف نمک، راه مبارزه با سرطان

سرپرست گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر گفت: ذائقه‌سازی و ترویج تغذیه سالم و همچنین ارایه‌ی راهکار جهت بسیج کردن مردم برای کاهش مصرف نمک یکی از برنامه‌ها در پیشگیری و مبارزه با سرطان است.

«اسد احسان‌زاده»، ، از برنامه‌های هفته سرطان از 8 تا 15 بهمن‌ماه با عنوان «پویش ملی مبارزه با سرطان» خبر داد و اظهار کرد: شعار امسال هفته سرطان «سرطان قابل پیشگیری و درمان با خودمراقبتی و امید» است که عموم مردم بویژه نوجوانان و جوانان، بیماران سرطانی و خانواده‌ها، سیاست‌گذاران و مجریان خارج از حوزه سلامت و مسئولان و مجریان بخش سلامت گروه‌های هدف این برنامه‌ها هستند.

سرپرست گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان ایلام، برگزاری همایش استانی در خصوص عوامل بروز سرطان را یکی از برنامه‌های هفته سرطان عنوان کرد و گفت: هماهنگی جهت انجام آموزش‌های مرتبط از طریق رابطان سلامت ادارات، برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص سرطان‌ها در کارخانجات، بازید کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و پخش غذا و نمونه‌گیری از محصول تولیدی، هماهنگی با مدارس جهت اجرای کارناوال برای آموزش مبارزه با سرطان را بخشی از پیشنهادات مرکز بهداشت برای اجرا در هفته سرطان عنوان کرد.

این پزشک خاطرنشان کرد: اقدامات در جهت برنامه‌های آموزشی ذائقه‌سازی و ترویج تغذیه سالم هماهنگ با برنامه‌های بسیج کاهش مصرف نمک یکی دیگر از برنامه‌های مرکز بهداشت است که سعی در نهادینه‌کردن نقش تغذیه در جلوگیری از بروز سرطان‌ها در برخورد با گروه‌های هدف دارد، همچنین آموزش اصول صحیح تغذیه‌ای به بانوان شاغل در ادارات آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش به مادران و زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت را در جهت حساس‌سازی جامعه نسبت به ریسک فاکتورهای مربوط به سرطان‌ها یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای مرکز بهداشت در بخش سلامت خانواده عنوان کرد و گفت: در بخش بهداشت مدارس و دانشگاه‌ها سعی بر این است که علاوه بر معرفی بوفه‌های سالم می‌توان اصول پیشگیری را در خصوص اصول سالم‌سازی بوفه‌ها آموزش داد.

احسان‌زاده شرکت در کنسرت ارشاد اسلامی، نشست مطبوعاتی، حضور در برنامه سیما را دسته‌ای دیگر از برنامه‌های مرکز بهداشت جهت اطلاع‌رسانی و ارتقاء آگاهی عموم مردم در قالب برنامه‌های برون‌سپاری ذکر کرد.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها