دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۰۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تغییر قیمت‌ها زیر سر تورم است!

یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی گفت: افزایش و کاهش قیمت‌ها ربطی به تولید ندارد و درصد بالایی از آن مربوط به تورم است، ضمن اینکه نظارت بر بازار برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی درباره افزایش قیمت لیموشیرین در بازار اظهار داشت: این افزایش قیمت نسبت به ابتدای فصل برداشت طبیعی است، چرا که در این زمان هزینه‌های انبارداری، سردخانه و افت بار در مرحله انبارداری بر قیمت تاثیرگذار است.

محمد سلیمانی با تاکید بر اینکه برای شب عید در زمینه تامین پرتقال دچار مشکل نمی‌شویم، گفت: امسال با کاهش تولید این محصول نسبت به سال گذشته مواجه بودیم اما همین میزان تولید پاسخگوی نیاز داخل است ضمن اینکه پیش بینی ما این است که پرتقال و لیموشیرین تا پایان اردیبهشت‌ماه در بازار وجود دارد.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه مشکلی در زمینه تولید نارنج وجود ندارد، افزود: برداشت نارنج و لیموشیرین تا اوایل بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد اما این محصولات در انبارها موجود است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مرکبات صادرات در سطحی نیست که بر تولید و مصرف داخلی تاثیر گذارد اضافه کرد: افزایش و کاهش قیمت‌ها ربطی به تولید ندارد و درصد بالایی از آن مربوط به تورم داخلی است.

سلیمانی با بیان اینکه نظارت بر بازار بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: ابزارهای نظارتی از جمله تعزیرات، اصناف و غیره زیر نظر این وزارت‌خانه و تنها وظیفه تامین محصول بر عهده ما است.

 

 

 

 

 

 

 

مهر

(دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها