یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۸
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۵۰۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

چهارمین نشست همکاری وزرای صنعت کشورهای دی هشت فردا آغاز به کار می‌کند

نشست همکاری وزرای صنعت کشورهای عضو دی هشت 6 تا 8 بهمن در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، چهارمین نشست همکاری وزرای صنعت هشت کشور اسلامی در حال توسعه، 6 تا 8 بهمن سال جاری(28-26 ژانویه 2015 ) در محل هتل آزادی تهران برگزار خواهد شد.
در نشست وزرای صنعت سعی بر آن است که هماهنگی لازم جهت افزایش کارایی کارگروه‌های مختلفی از جمله گروه پتروشیمی، سیمان، صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، نساجی، الکترونیک، فناوری اطلاعات، آهن و فولاد به وجود آید.
در این نشست موضوع تشکیل کارگروه‌های جدید صنعتی در زمینه‌های SMEها (بنگاه‌های کوچک و متوسط)، انرژی و تکنولوژی مطرح شده ونتایج کارگروه‌های پیشین مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این اجلاس با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت امور صنایع، سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه برگزار می‌شود.
گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی 8 (D8) گروهی متشکل از 8 کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.
این گروه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد نجم‌الدین اربکان رهبر حزب اسلام‌گرای رفاه و نخست‌وزیر وقت ترکیه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو و تقویت و ارتقاء جایگاه کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع ساختن و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در سطح بین‌المللی، تامین استانداردهای زندگی بهتر برای مردم کشورهای عضو تشکیل شد.
(یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها