یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۴۹۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تعرفه صادرات مواد غذایی ایران به روسیه ۳۰ درصد/معطلی کشتی و گمرکی در آستاراخان حل نشده

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: علی رغم وقت زیادی که برای بازار روسیه گذاشته‌ایم به دلایلی هنوز موانع برای صادرات به این کشور حل نشده که نمونه آن معطلی گمرکی و کشتی‌ها در بندر آستاراخان روسیه است.

شاهرخ ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در مورد کارهای انجام شده برای ورود به بازار روسیه و صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: مدتی است که برای ورود به بازار روسیه کار می‌کنیم اما متاسفانه در عمل به دلیل آنکه موانع و مشکلات از سر راه برداشته نشده نتوانسته‌ایم آن طور که باید به بازار صادراتی این کشور ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه روس‌ها از ورود ما به این کشور استقبال می‌کنند، خاطر نشان کرد: تعرفه ورود مواد غذایی به این کشور بسیار بالاست و حدود 10 تا 30 درصد است و اکنون از طریق سفارت روسیه در ایران این موضوع را پیگیریم و امیدواریم با آمدن آقای پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران ظرف دو ماه آینده مسائل تا حد زیادی حل شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران سقوط ارزش روبل در مقابل دلار را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد که سبب می‌شود برای صادرکننده ایرانی صرف نمی‌کند، تا جنسی را به این کشور صادر کند. در گذشته هر روبل را 2 دلار می‌گرفتیم، ولی الان هر روبل را 50 سنت باید تهیه کرد و در نتیجه برای تبدیل پول این مسئله نمی‌صرفد

. وی حمل و نقل را مشکل دیگری بر سر راه صادرات دانست و گفت: سریع‌ترین راهی که می‌توانیم کالاهای خود را به روسیه برسانیم، مسیر انزلی به آستاراخان است، اما معطلی کشتی و مسائل گمرکی آستاراخان هنوز حل نشده است.

(یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳) ۱۲:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها