پنج شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۴۹۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مجوز احداث دومین باغ مرکبات مادر کشور در جیرفت صادر شد

مسوول کنترل و گواهی بذر و نهال جنوب استان کرمان گفت: با توجه به آب و هوا و اقلیم مناسب شهرستان جیرفت ، مجوز احداث دومین «باغ مرکبات مادر» کشور در این شهرستان صادر شده است که بزودی وارد مرحله عملیاتی می شود.

علی خوشنام افزود: مطالعات احداث باغ مرکبات مادر در کشور از سال 86 در مناطق مختلف آغاز شد که پس از بررسی شرایط محیطی، آب و هوا و اقلیم ها، شهرستان جیرفت به عنوان بهترین نقطه شناسایی و مجوز احداث این باغ صادر شد.

وی ادامه داد: تاکنون فقط در شمال کشور باغ مرکبات مادر احداث شده است و در جنوب کشور نیز این نوع باغ نخستین بار ایجاد می شود.

وی از احداث این باغ به صورت اسکرین هاوس (فضای بسته) با پوشش گلخانه ای در سطح دو هکتار خبر داد.

خوشنام گفت: در این باغ پیوندک های سالم، با اصالت، استاندارد و با ژنتیک مرغوب برای رفع نیازهای نهال کاری در جنوب کشور کاشت می شود.

مسوول کنترل و گواهی بذر و نهال جنوب استان کرمان افزود: در این باغ مرکبات 20 رقم از انواع نهال های مرکبات کاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: باغ مرکبات مادر جنوب کشور می تواند نهال سالم و عاری از هرگونه بیماری استان های جنوبی از جمله کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را تامین کند.

جنوب استان کرمان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از قطب های تولید مرکبات در کشور است که سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از این منطقه تولید و به بازارهای هدف عرضه می شود.

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(پنج شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها