سه شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۴۸۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

اهمیت تهیه پیتزای سالم در بهبود رژیم غذایی کودکان

در هر روزی که کودکان شما پیتزا مصرف می‌کنند احتمال اینکه آنها کالری، چربی و سدیم (نمک) بیشتری دریافت کنند، بیش از سایر روزهاست.

از آنجایی که پیتزا جایگاه ویژه‌ای را در رژیم غذایی کودکان داراست، ضرورت تهیه پیتزای سالم بیش از گذشته احساس می‌شود.

از همین رو، رستوران داران و تولید کنندگان مواد غذایی در تلاش هستند تا با تغییر محتوای تشکیل دهنده پیتزاها رژیم غذایی کودکان را بهبود بخشند. چرا که پیتزا به بخش جداناپذیری از رژیم غذایی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

قرار است در پیتزاهایی که با عنوان پیتزاهای سالم عرضه خواهند شد از سدیم (نمک) ومیزان چربی اشباع شده کمتری استفاده شود و در عوض  بر میزان حبوبات مصرف شده در آن افزوده شود.

دکتر یانی فریدهاف از دانشگاه اتاوای کانادا بر این باور است، دلیل محبوبیت پیتزا در میان کودکان و نوجوانان خوشمزه بودن و ارزان بودن این ماده غذایی است. علاوه بر موارد ذکر شده، دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به این نوع فست فود باعث شده تا آنان بیش از سایر خوراکی‌ها به خوردن پیتزا تمایل پیدا کنند. چرا که در سالن‌های غذاخوری مدارس، مهمانی‌های تولد، شام همراه خانواده و...  پیتزا سرو می‌شود.

نتایج تحقیقات حکایت از آن دارد، خوردن پیتزا به معنای دریافت بیش از 20 درصد از مصرف روزانه کالری است. عادت‌های ضعیف غذایی، کالری بسیار، نمک و چربی بیش از حد باعث افزایش خطر بیماری‌های تغذیه‌ای نظیر دیابت نوع دوم، فشار خون بالا و چاقی در کودکان و نوجوانان خواهد شد.

 

 

 

 

 

مهر

(سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها