پنج شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۴۶۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس تغذیه و سلامتی

خوراکی هایی که بدن را گرم می کنند

گاهی با پوشیدن یک ژاکت پشمی باز هم بدنمان در سرمای زمستان گرم نمی‌شود اما با برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، بدن از درون گرم می‌شود و سرمای بیرون بدن تا حدی از بین می‌رود.

 گاهی با پوشیدن یک ژاکت پشمی باز هم بدنمان در سرمای زمستان گرم نمی‌شود اما با خوردن برخی موادغذایی و نوشیدنی‌ها می‌توان بدن را گرم کرد؛ وقتی بدن از درون گرم شود، سرمای بیرون بدن تا حدی از بین می‌رود.
 
کدام خوراکی‌ها بدن را گرم می‌کنند؟
نان زنجبیلی: نان زنجبیلی نه تنها خوشمزه است بلکه یک درمان عالی در مقابل سرماست؛ زنجبیل باعث تحریک فشار خون می‌شود و به طور طبیعی دمای بدن را افزایش می‌دهد . البته اثر آن بستگی به میزان زنجبیلی دارد که مصرف می‌شود.
 
غذاهای غنی از چربی در زمستان بدن را گرم می‌کنند؛ پنیر غنی از کلسیم است و در فصل زمستان در مقابل هر شکنندگی از استخوان‌ها محافظت می‌کند.
 
نوشیدنی‌های گرم و سرد: چای، قهوه، شیرداغ یا شیرشکلات داغ باعث می‌شوند بدن عرق کند و این خود باعث گرم شدن بدن می‌شود؛ نوشیدنی‌های گرم تولید گرما می‌کنند اما گرمای آن لحظه‌ای است و برای اینکه مدت طولانی بدن گرم بماند باید یک نوشیدنی سرد نوشید تا عروق منقبض شوند و گرما تولید کنند.
 
ادویه جات: ادویه جات معمولاً بدن را سریع و به مدت طولانی گرم نگه می‌دارد؛ ادویه جات عروق را گشاد کرده و به دستگاه گوارش خون می‌رسانند، جریان سریع خون باعث گرم شدن بدن می‌شود زیرا فعالیت اعضای داخلی بدن گرما به وجود می‌آورد؛ فلفل، زعفران و زیره سیاه، گرمای زیادی در بدن ایجاد می‌کنند، در ضمن زعفران بدن درد ناشی از سرما را کاهش می‌دهد. 
 
دانه های روغنی: این دانه‌ها ضد سرما هستند و میوه‌های خشک طبیعی مانند آجیل، بادام، فندق، گردو و پسته غنی از اسیدهای چرب و مواد معدنی هستند که اغلب در زمستان خورده می‌شوند؛ دانه‌های روغنی نه تنها اشتها را مهار می‌کنند، مواد مغذی و ضروری و مفید برای بدن هستند و موجب گرم شدن بدن می‌شوند.
 
حبوبات: حبوبات و سبزیجات بخشی از غذای همه مردم جهان است که بهترین غذاهای سالم نیز هستند؛ خوراک عدسی، خوراک لوبیا یا نخود، نخود پلو یا سوپ نخود گرمازا هستند؛ به خاطر هضم این مواد، فعالیت بیشتری در بدن صورت می‌گیرد و تولید گرما می‌کند.
 

غلات سبوس‌دار: این غلات باعث افزایش فشار خون می‌شوند و مانند زنجبیل، بدن را گرم می‌کنند؛ برنج، جو و گندم سیاه غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند و برای قلب بسیار عالی هستند؛ غذاهایی مانند پودینگ برنج، سوپ برنج، آشی که در آن برنج یا جو باشد یا شیربرنج بدن را گرم می‌کنند.


فرارو 

(پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها