یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۴۵۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی برگزار می‌شود

دبیر ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی با بیان اینکه کمترین یارانه‌ها در کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد، گفت: این در حالی است که 40 درصد بودجه سالانه کشاورزی اتحادیه اروپایی برای اهدای یارانه مستقیم به کشاورزان اختصاص دارد.

محمدرضا شریفی دبیر کل ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی از برگزاری این همایش با شعار «توجه به کشاورزی یک انتخاب نیست، یک ضرورت است» خبرداد و گفت: نگاه اجمالی به وضعیت کشاورزی حاکی از آن است که علیرغم اهمیت این بخش هنوز در تولیدات این بخش دچار نقصان هستیم و آن چنان که لازم است به این بخش پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در کشورمان از کمترین یارانه‌ها برخوردار است، افزود: در اروپا به ازای هر هکتار زمین کشاورزی 300 یورو به عنوان یارانه به کشاورزان پرداخت می‌شود. دبیر همایش نهاده‌های کشاورزی تصریح کرد: در سال 2011 اتحادیه اروپا 407 میلیارد دلار یارانه به کشاورزان پرداخت کرده و در سال 2002 تنها بابت تولید غلات مبلغ 40 میلیارد یورو یارانه به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین 40 درصد بودجه سالانه کشاورزی اتحادیه اروپا برای اهدای یارانه مستقیم به کشاورزان است و در آمریکا در سال 2013 برای مدت 10 سال بودجه هزار میلیارد دلاری به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

شریفی بیان داشت: اما در کشور ما کمترین میزان برخورداری از یارانه‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده و همواره کمترین حمایت‌‌ از این بخش صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه به لحاظ اقلیمی در کشور خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: توجه به بخش کشاورزی در کشورمان کافی نیست و باید بیش از بیش به بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش پرداخته شود.

دبیرکل همایش نهاده‌های کشاورزی با بیان اینکه اگرچه بذر سهم ناچیزی حدود 5 درصدی در هزینه تولید محصولات کشاورزی دارد، گفت: استفاده از بذر مناسب و اصلاح شده در کشاورزی تولید را تا 2 برابر افزایش می‌دهد. وی افزود: کاهش مصرف آب با استفاده از بذرهای مقام در برابر خشکی امکان‌پذیر است

بنابراین در بخش‌های مختلف کشاورزی باید به دانش روز دنیا تکیه کرد. شریفی بیان داشت: به منظور معرفی بهترین شرکت‌های تولید کننده نهاده‌های کشاورزی (بذر، سم و کود) داخلی و بین‌المللی ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی در روز پنج‌شنبه 25 دی ماه با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگانی از 35 کشور دنیا از جمله آمریکا، انگلستان، فرانسه و مجارستان در سالن همایش‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ساعت 8 تا 14  برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

فارس

(یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها