چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۴۴۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

سوسیس و کالباسی که می‌خورید چقدر نمک دارد؟

اگر مصرف کننده سوسیس و کالباس، پفک و چیپس هستید این خبر را بخوانید تا بدانید چقدر نمک از مصرف این مواد غذایی وارد بدنتان می‌کنید.

دکتر زهرا‌عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: نمک خوراکی حاصل ترکیب دو عنصر سدیم و کلر است که اثرات نمک بر فشار خون به علت وجود عنصر سدیم در این ترکیب است. باید توجه داشت افرادی که سطح سدیم خون بالا و سطح پتاسیم خون پایین دارند خطر افزایش فشار خون در آنها چند برابر است.

وی با بیان این که مردم باید بدانند که حتی آب هم دارای سدیم است، افزود: سدیم به طور طبیعی در انواع غذاها یافت می شود به طور مثال در 100 گرم شیر و خامه 50 میلی گرم سدیم، در 100 گرم تخم‌مرغ 80 میلی گرم سدیم در 100 گرم نان، 250 میلی گرم سدیم، در 100 گرم سوسیس و کالباس 150 میلی گرم سدیم وجود دارد.

عبدالهی ادامه داد: در سس‌ها مثل 100 گرم سویا سس 7 میلی گرم سدیم و در 100 گرم اسنک مثل چیپس، غلات حجیم شده، 1500 میلی گرم سدیم وجود دارد.

وی به افراد توصیه کرد: میزان دریافت سدیم در بالغین باید کمتر از 2300 میلی گرم در روز(در حد 5 گرم) باشد و در سنین پایین‌تر(15-2 سال) حداکثر میزان توصیه  شده برای مصرف نمک باید کمتر از 3 گرم در روز باشد.

باشگاه خبرنگاران،

(چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها