دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۳ / ۲۳:۰۶
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۵۴۳۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کسب و کار، برندینگ
یادداشتی از شرکت مینو:

داستانی تکراری که برای همه ی شرکت ها اتفاق افتاده است / تغییر واقعیت های باارزش فقط با چند میلیون تومان ؟!

این مطلب توسط شرکت معتبری در صنعت شیرینی و شکلات ایران برای فودنا ارسال شده است که می توان گفت نمونه ای از تقلب و اخاذی با شکلی متفاوت است که همه ی شرکت ها بصورت روزمره با آن آشنا هستند...

_ شخصی چندین بار تماس گرفته می خواهد با شما صحبت کند :

_ وصل کنید.

_ ......... ما یک جشنواره برگزار می کنیم که برندهای برتر در زمینه های مختلف غذایی ، بهداشتی و ... را از دید مصرف کنندگان و صنوف مختلف بازار بررسی و اعلام می کنیم،جشنواره کاملا" معتبراست و دبیرخانه دارد ، مدعوین از وزارتخانه های ......... و .........و ......... وسازمان های.........و ..........و .......... هستند.برند شما را که همه مردم می شناسند ، راحت می توانید جزء برندهای برتر باشید!      بررسی ما علمی و با استفاده از تعداد ..... نمونه جامعه آماری و نرم افزارهای....و.... و.... انجام میشود . هزینه چندانی برای شما ندارد.

_ اگر می خواهید از مصرف کنندگان و صنوف مختلف بازار بررسی نمایید و نتیجه را بدست بیاورید چرا  شرکت ما بعنوان یک صاحب برند باید هزینه ای بپردازد؟

_خوب این کار هزینه های خاص خودش را دارد و شما در نتایج گزارش جزء برندهای برتر خواهید شد.

_ قبل از بررسی از کجا میدانید ما برند برتر می شویم؟

_ با توجه به موقعیت شما حتما"می شوید ما می توانیم جز 10 برند برتر حوزه مواد...... شما را معرفی نماییم که حدود        ...... میلیون تومان هزینه دارد اگر بخواهید جزء 5 برند برتر شوید... میلیون تومان و اگر بخواهید برند برتر و اول باشید ...      میلیون تومان هزینه دارد.

    مکالمه فوق بارها و بارها در طی سال برای مدیران عامل یا مدیران بازاریابی شرکتهای بزرگ و کوچک در بخشهای مختلف صنعت اتفاق می افتد. اشخاص و موسسات فراوانی در این زمینه فعال شده اند و هر کدام داعیه اعتبار بیشتر را در زمینه معرفی برندهای برتر کشور دارند. اما فقط با چند میلیون تومان که بستگی به گردی دندان برگزار کنندگان دارد ، می توانید بدون اینکه ذهن مصرف کنندگان بررسی شود و واقعیتها در نظر گرفته شود جزء برندهای برتر شوید ودر حضور مدعوین بلند مرتبه و احتمالا" از دست برخی از آنان لوح و تقدیر نامه دریافت نمایید. بعد هم همان رتبه بندیها که بر اساس پول پرداختی هر برند ایجاد گردیده در مطبوعات معتبر و نیمه معتبر و بی اعتبار چاپ می شود و به اطلاع عموم مردم رسانده می شود.اگر این مطالب که اتفاقا" این بار در یکی از معتبرترین روزنامه های کشور، یعنی دنیای اقتصاد ودر  ویژه نامه اختصاصی آن تحت عنوان معرفی یکصد برند ارزشمند بازار ایران (شنبه 6دی 93)  به چاپ رسانده بخوانید بعنوان یک مصرف کننده دچار سردرگمی و بعنوان یک صاحب برند  ، دچار حیرت خواهید شد.

برند برتر

     اگر به برندهای عنوان شده دربخش غذایی دقت نماییم  ، مگر می شود جایی که برند بیسکوییت می خواهید انتخاب نمایید ،  مصرف کنندگان برند اولشان ساقه طلایی مینو نباشد. میزان تولید و فروش نزدیک ترین رقیب ساقه طلایی کمتر از یک دهم آن در بازار بیسکوییت است.در این بخش برندهای دیگر کجا هستند. یکی دو برند در این بخش آورده شده که  کمتر کسی محصولی با این برند را دیده است چه برسد به اینکه برند اول باشد. در بخش پفک موضوع جالب تر است، برگزار کننده یا بررسی کننده بخاطر اینکه مجبور نشود  برندهای واقعی و مطرح را بیاورد از اصلاح لاتین و نامانوس اسنک استفاده کرده و واژه فارسی متداول و زیبای پفک را که اتفاقا" برند اول این صنعت است را حذف کرده است و حتی چی توز را که بهمراه پفک مینو بیش از 80% سهم بازار این محصول را دارند ، در لیست قرار نداده است و در شکلات هم برندهایی میبینیم که عمرشان به جند سال هم نمی رسد. در بعضی بخشها حتی برندهایی می بینید که با اضافه کردن یک پسوند یا پیشوند به برندهای معتبر قدیمی ایجاد شده اند و از اعتبار آنها سوء استفاده می کنند اما در لیست هستند ولی خود برند اصلی در لیست نیست.

   واقعا" چه کسی متولی صنعت است؟

برای اعتبار هر برند تاکنون چقدر تلاش و هزینه شده است ؟

اعتبار هر برند به چه عواملی بستگی دارد ؟

شرکتها چقدر برای بهبود کیفیت خود تلاش کرده اند تا به جایگاه مناسبی برسند؟

آیاهرشخص بی دانش یابادانش وباطمع می توانداین تلاشهاوارزشهارانادیده یابه سخره بگیرد؟

چه کسی به افراد مختلفی که صلاحیتشان مشخص نیست اجازه می دهد تا برندها را ارزیابی کنند؟

جایی که فقط با چند میلیون تومان می توان اعتبار چند صد یا چند هزار میلیاردی برندهای اصلی را نادیده گرفت، نقش      نظارت و ساماندهی با کیست؟

آیا هیچگونه تشکیلاتی برای صنعت ،وجود خارجی دارد؟

(دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳) ۲۳:۰۶
علی
۱۳۹۳/۱۰/۱۵ Iran
0
0
0

واقعا حرف درستی است چون این موضوع بسیار برای شرکت ما هم خسته کننده شده است، فکر می کنم این جور تندیس ها هم رنگ خودش را از دست داده است.

حیدری
۱۳۹۳/۱۰/۱۸
0
0
0

دیگه این قضیه کهنه شده . جالب اینجاست که بعضیها القاب کمدی این جشنواره ها مثل قهرمان صنعت و کارآفرین .... را باور کرده و همه جا اونو یدک میکشن


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها