یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۲۲:۱۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۴۲۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

شبکه مجازی عرضه محصولات دامی در کشور ایجاد می شود

رییس سازمان نظام دامپزشکی گفت: شبکه مجازی عرضه محصولات دامی در کشور ایجاد می شود.

« محمدرضا صفری » افزود: با توجه به ظرفیت های استان مرکزی، برای اولین بار شبکه اینترنتی عرضه محصولات سالم دامی در اراک راه اندازی خواهد شد و سپس در سطح کشور گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به پایلوت سلامت کشور برخوردار است، اظهار کرد: این استان از واحدهای موثر در حوزه دارو، کشتارگاه و فعالیت های صنایع تبدیلی، دامپروری، آبزی پروری و آزمایشگاهی برخوردار است و انتخاب اراک به عنوان شهر سالم از منظر غذا می تواند زمینه ساز برداشتن گام های بلندی در حوزه سلامت باشد.

دکتر صفری ادامه داد: در صورت استقبال و مشارکت مدیران استانی و کسانی که در عرصه سلامت فعالیت دارند، برگزاری اولین همایش 'سلامت واحد - جهان واحد - در شهر اراک پیگیری می شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه تولید و عرضه تولیدات دامی سالم در استان مرکزی موجب شده است تا استان به عنوان قطب تولید و صادرات فرآورده های خام دامی معرفی شود و بتواند فرآورده های خام دامی را به کشور های مختلف جهان صادر کند.

وی روسیه را یکی از بازار مهم صادرات فرآورده های خام دامی کشور عنوان کرد و افزود: با بررسی های انجام شده ، چند واحد کشتارگاهی استان مرکزی نیز برای صادرات گوشت به روسیه انتخاب شده است که این مهم نشان از بستر سازی مناسب در حوزه سلامت استان است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی اظهار کرد: هفته گذشته شیوه نامه و نمونه دستور العمل اجرای ماده 19 آیین نامه دامپزشکی به استان های ابلاغ شده که بر اساس آن همگرایی هرچه بیشتر بخش تولید و دامپزشکی ایجاد شده و رابطه مالی واحدهای تولیدی با مسوولان فنی قطع می شود که این مهم به ارتقای سلامت کمک شایانی می کند.

صفری با بیان اینکه توجه به آموزش حرفه ای دامپزشکی از اولویت های سازمان نظام دامپزشکی است، افزود: بعضی از دانشگاه ها بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو در رشته دامپزشکی در دوره های کاردانی و کارشناسی می کنند که این اقدام مورد تایید این سازمان نیست.

وی ادامه داد: آموزش های باید متناسب با نیاز کسب و کار و بازار انجام شود و جذب بدون برنامه و بی اندازه در این بخش موجب ایجاد مشکل اشتغال دانش آموختگان می شود.

 

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳) ۲۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها