یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۴۲۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

پای دومین معاون وزیر بهداشت هم به پرونده خمیر مرغ باز شد

بعد از احضار معاون غذا‌و‌داروی وزیر بهداشت و رییس سازمان دامپزشکی به دادسرای کارکنان دولت در خصوص پرونده خمیر مرغ، معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز در ارتباط با این پرونده به دادسرا احضار شد.

مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری و شاکی پرونده خمیر مرغ  با اعلام این خبر اظهار داشت: هفته گذشته، پیرو احضار شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، رییس و مدیر حقوقی سازمان دامپزشکی کشور در دادسرا حضور یافتند.
این وکیل دادگستری با بیان اینکه پیشتر معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در جلسه بازپرسی مدعی شده بود، کارخانه‌های تولید خمیر مرغ وضعیت نابسمانی دارند و خمیر مرغ‌های غیربهداشتی و بدون مجوز تولید می‌کنند و همین موجب شده نتوانیم به دامپزشکی مجوز تولید خمیر مرغ بدهیم، توضیح داد: در جلسه هفته گذشته، رییس سازمان دامپزشکی گفت که این اظهارات موجب شده نظام فراورده‌های ناشی از مرغ و فعالیت چند هزار کارگر و کارشناس به خطر بیفتد.
ترک همدانی افزود: رییس سازمان دامپزشکی در این جلسه اظهار کرد که در هیچ جای دنیا مرغ‌های مادر و تخم‌گذار را که از حیُز انتفاع می‌افتند، دور نمی‌ریزند و از آنها برای تولید خمیر مرغ استفاده می‌کنند زیرا گوشت این مرغ‌ها نسبت به مرغ‌های جوان موجود در بازار که هورمون و مواد دارویی دارند، سالم‌تر است.
شاکی پرونده خمیر مرغ ادامه داد: رییس سازمان دامپزشکی در ادامه توضیحات خود عنوان کرد که تنها مشکل این مرغ‌ها، دیرپز بودن گوشت آنهاست و به همین دلیل در بازار، خریدار ندارد و به همین علت گوشت این مرغ‌ها در کشتارگاه جدا شده و مطابق استانداردهای پزشکی و دامپزشکی به عنوان فراورده‌های سالم برای تولید خمیر مرغ در اختیار کارخانه‌های تولید خمیر مرغ قرار می‌گیرد و تمامی کارخانه‌های تولید خمیر مرغ از سازمان دامپزشکی مجوز دارند.
ترک همدانی اضافه کرد: مدیر حقوقی سازمان دامپزشکی نیز در این جلسه گفت که طبق آیین نامه مدیریت پسماند، یک دام یا مرغ از زمانی که در مزرعه است تا زمانی که به واحدهای صنفی برای عرضه به مردم تحویل می‌شود، زیر نظر سازمان دامپزشکی قرار دارد اما نظارت بر دفع پسماندهای مرغ‌های عرضه شده در واحدهای صنفی موجود در سطح شهر، بر عهده وزارت بهداشت است. وقتی واحدهای صنفی، پسماند‌ مرغ‌های عرضه شده را بجای دفع، جمع‌آوری و به کارخانه‌های غیر مجاز تولید خمیر مرغ می‌دهند تا در چرخه مواد غذایی انسانی استفاده شود، سازمان دامپزشکی مسئولیتی ندارد.
این وکیل دادگستری افزود: مدیر حقوقی سازمان دامپزشکی در این جلسه تاکید کرد که پسماند مرغ‌ها به هیج وجه در کارخانه‌های دارای مجوز از سازمان دامپزشکی استفاده نمی‌شود و وزارت بهداشت مسئولیت دارد بر دفع این پسماند‌ها نظارت کند یا جلوی فعالیت کارخانه‌های غیرمجاز را بگیرد.

به گفته ترک همدانی در پایان جلسه بازپرسی از رییس سازمان دامپزشکی، بر اساس توضیحات ارایه شده از سوی مسئولان این سازمان، بازپرس دستور احضار معاون بهداشتی وزیر بهداشت را صادر کرد.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها