چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۲
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۴۱۶۹
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

جمع آوری آبلیموهای غیر استاندارد

با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن صنفی صنایع آبلیمو طی سه ماه آینده تمامی آبلیموهای غیراستاندارد از سطح بازار جمع آوری می شود.

رویا جعفری شاهی، دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو  ضمن بیان مطلب فوق افزود: پیرو بازررسی های مداوم انجمن  و با همکاری سازمان غذا و دارو  برنامه ریزی جامعی برای کنترل کیفی آبلیمو انجام شده به طوری که می توان گفت آبلیموهای موجود در بازار از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار خواهند شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای تولیدکننده با استفاده از کنسانتره لیمو، مصرف کننده را فریب داده و بر روی لیبل های خود از اسم آبلیموی طبیعی استفاده می کنند که این امر برخلاف مقررات سازمان غذا و دارو است.
دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو ضمن قدردانی از زحمات سازمان غذا و دارو سازمان ملی استاندارد در همکاری و همراهی با تولیدکنندگان آبلیمو گفت: تدبیر مدیران سازمانهای نظارتی از جمله هدایت حسینی مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی سازمان  غذا و دارو  و وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد باعث شد تا مشکل به وجود آمده در خصوص تولید و توزیع آبلیموی بی کیفیت به بحران نامنی غذایی تبدیل نشود و با برگزاری جلسات متعدد راهکاری برای افزایش کیفیت آبلیمو در کشور به دست آید.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا دو ماه آینده آبلیموی طبیعی از آبلیموی غیر طبیعی قابل تشخیص می شود.
جعفری شاهی با بیان اینکه از کلیه کارخانجات تولید کننده آبلیمو خواسته شده تا تلاششان را به منظور بهبود کیفیت آبلیموی تولیدی افزایش دهند گفت: مردم فقط آبلیموهای شناخته شده و با برند معروف را خریداری کنند و از خرید مارک های متفرقه و بسته بندی های بی نام و نشان به ویژه در میوه فروشی ها به طور جدی خودداری کنند.
و از مردم میخواهیم که در صورت مشاهده فروش آبلیمو بدون لیبل در میادین تره بار و یا توسط فروشنده های دوره گرد مراتب را به بازرسی معاونت سازمان غذا ودارو ، بازرسی موسسه استاندارد و یا انجمن آبلیمو ایران به شماره 021-26601751 اطلاع دهند .
(چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳) ۱۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها