سه شنبه / ۹ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۴۱۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
مشاور مدیرعامل صنایع شیر:

در همه جای دنیا دولت از صنعت شیر حمایت می‌کند / سالانه 2 درصد جمعیت به دلیل کمبود مصرف شیر بیمار و با هزینه های درمانی زیر خط فقر می روند

بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها قدرت خرید مردم در حوزه لبنیات کاهش بیشتری یافت/ دولت کمترین حمایت را از صنعت شیر انجام می‌دهد؛ همه جای دنیا دولت اجازه زیان‌دهی به صنعت شیر را نمی‌دهد

حسین چمنی مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران در خصوص دلیل کاهش مصرف شیر در کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در راه مصرف شیر و لبنیات، افزایش هزینه های شیر است که دلیل اصلی آن عدم حمایت دولت از این بخش است.

وی افزود: مصرف نکردن شیر تبعاتی را دارد که هم به دولت تحمیل می شود و هم به مردم و در نهایت اقتصاد کشور از آن تاثیر می پذیرد.

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته که دولت ها پرداخت یارانه به صنایع را ممنوع کرده اند بخش شیر همچنان از دولت یارانه دریافت می کند زیرا ان ها این صنعت را یک بخش سودده نمی دانند و اجازه نمی دهند که صنایع سود خود را مستقیما از مردم دریافت کنند.

چمنی ادامه داد: دولت ها در دنیا با تمهیداتی که می اندیشند اجازه نمی دهند که صنایع شیر ضرر کنند و ما به تفاوت هزینه ها را خودشان پرداخت می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه " ما باید قیمت شیر را در حدی نگه داریم که همه دهک ها از آن استفاده کنند " خاطرنشان کرد: تغییر مداوم قیمت شیر و صنایع لبنی هزینه مجدد چند برابری را به دولت و مردم تحمیل می کند که در بلند مدت بسیار خطرناک است.

وی افزود: بنا به گفته دکتر هاشمی وزیر بهداشت سالانه 2 درصد از جمعیت کشور به دلیل هزینه های درمانی زیر خط فقر می روند که و بیماری های ناشی از کمبود مصرف شیر جز بیماری های گران در بخش درمانی هستند.

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران با انتقاد از نوع حمایت دولت از صنایع شیر خاطرنشان کرد: تنها بخشی که دولت در بحث شیر از آن حمایت می کند شیر مدارس است که آن هم بسیار دیر انجام می شده و در سال های گذشته هم ناقص بوده است

چمنی حمایت دولت از دامداران غیر مرتبط با صنایع شیر دانست و تصریح کرد: حمایت دولت از دامداران ارتباطی با صنایع شیر ندارد زیرا مشکلات آن ها با مشکلات زیادی در بخش های مختلف دارند و حمایت های دولت را صرف صنایع شیر نمی کنند.

 وی به آمار سال گذشته وزارت دادگستری اشاره کرد و گفت: طبق آمار سال گذشته وزارت دادگستری صنایع لبنی با سود 5 / 1 درصد کمترین سود را دارا هستند که این مسئله مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران در پایان پایین آمدن قدرت خرید مردم را یکی از عوامل کاهش مصرف شیر دانست و به نسیم بیان کرد: آمار بانک مرکزی نشان می دهد که مصرف شیر بعد از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها کاهش 42 درصد داشته که بیشترین مقدار کاهش را نشان می دهد و این مسئله کاهش قدرت خرید مردم در شیر را اثبات می کند.

نسیم

(سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها