دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۴۱۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری جشنواره نارنگی «سیاهو»

بخشدارمرکزی بندرعباس با بیان اینکه برگزاری جشنواره نارنگی بمنظور معرفی این محصول به بازارهای جهانی است، گفت: برگزاری جشنواره نارنگی سیاهو بستر مناسبی برای معرفی شایسته این محصول در بازارهای جهانی است.

«ابراهیم اسماعیلی» در حاشیه دیدار با شوراها، دهیاران و اهالی دهستان سیاهو با بیان این مطلب گفت: در میان مرکبات جنوب کشور، محصول نارنگی سیاهو به‌علت کیفیت مناسب، شهرت ملی و فراملی دارد و در میان بازارهای جهانی خصوصاً کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس، آسیای میانه و اروپای شرقی محبوبیت خاصی دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا بمنظور معرفی شایسته این محصول و باهدف توجه جدی به حفظ و توسعه‌ی گونه‌های نارنگی در این منطقه خوش آب و هوا جشنواره‌ای در تاریخ سوم بهمن‌ماه امسال برگزار می شود تا زمینه‌ی معرفی بیشتر این محصول فراهم شود.

به‌گفته‌ی بخشدارمرکزی بندرعباس، علاوه‌بر معرفی قابلیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات فرآروی تولید محصول و همچنین آموزش‌های حرفه‌ای در استفاده بهینه از آب و خاک، کاشت و نگهداشت و بسته‌بندی و صنایع جانبی مرکبات مد نظر است تا در خروجی کار بتوانیم زمینه‌ی معرفی و توسعه محصول منحصر به فرد نارنگی سیاهو را فراهم کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: قطعاً در سایه‌ی توجه بیشتر به موانع و چالش‌های توسعه‌ی باغ‌های مرکبات، از جمله بحران خشکسالی و بسط کشاورزی علمی، این مهم می‌تواند در رشد و شکوفایی توسعه منطقه مستعد سیاهو و بالطبع آن شهرستان بندرعباس بسیار موثر باشد.

وی اشتغالزایی،ارزآوری، اتکا به تولید و ارائه‌ی محصول کیفی و سالم را از مزایایی توسعه‌ی باغ‌های مرکبات دانست و گفت: آنچه مهم است اینکه بتوانیم با فراهم کردن بسترلازم، از استعدادهای منطقه در بحث آب و خاک استفاده بهینه داشته باشیم.

بخشدارمرکزی بندرعباس با اشاره به جلسه مشترک با شوراها، دهیاران و اهالی دهستان سیاهو بر ضرورت توجه جدی به مشکلات منطقه خصوصاً در بخش زیر ساخت‌های عمرانی تأکید و خاطرنشان کرد: تلاش ما براین است بتوانیم با مشارکت مردم آنچه را که شایسته این مردم نجیب است برای دهستان سیاهو فراهم کنیم، چون عمران و آبادانی مناطق از اولویت‌های کاری دولت است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها