یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۴۰۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

بسیج ملی کاهش مصرف نمک

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به بالابودن مصرف نمک به خصوص در غذاهای آماده، گفت: متاسفانه مصرف نمک در کشور بیش از دو تا سه برابر میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است. این در حالی است که مصرف زیاد نمک موجب فشار خون بالا، سکته قلبی، پوکی استخوان، ادم، سرطان معده و آسم می‌گردد.

 دکتر سیدسعید سیدیان با اشاره به برگزاری برنامه بسیج ملی کاهش مصرف نمک از 6 دی لغایت 10 بهمن، کاهش استفاده از نمک در طبخ غذا، قرارندادن نمکدان بر سر سفره، پرهیز از استفاده از سوسیس، کالباس، غذاهای آماده و کنسرو شده، آجیل شور، چیپس و پفک را برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی موثر دانست.

وی با اشاره به شکل‌گیری ذائقه افراد از سنین کودکی گفت: نباید به غذای کودکان زیر یک سال نمک اضافه کرد تا ذائقه کودک به غذاهای شور عادت نکند، در مقابل باید ذائقه کودکان‌مان را از ابتدا به مواد غذایی کم‌نمک عادت دهیم.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان به خانواده‌ها توصیه کرد تا نمک مورد استفاده خود را از نوع تصفیه شده یددار انتخاب کنند.

سیدیان درباره محورهای بسیج ملی کاهش مصرف نمک عنوان کرد: محورهای بسیج ملی کاهش مصرف نمک شامل هفته اول؛ ذائقه‌سازی در کودکان، هفته دوم؛ اصلاح بوفه مدارس، هفته سوم؛ سالمندان، هفته چهارم؛ نانوایی‌ها و هفته پنجم؛ بیماری‌های غیرواگیر(فشار خون، سرطان‌ها و بیماری قلبی-عروقی) خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها