یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۲
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۵۴۰۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
ابوترابی‌فرد در افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی:

افزایش و کاهش تعرفه‌ها راهبرد تحول صنعت چاپ نیست/ تحول در سایه تغییر نگرش‌ها شکل می‌گیرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نگاه به تعرفه‌ها و افزایش و کاهش آن نمی‌توان صنعت چاپ را پویا کرد، گفت: اگر واقعا تعرفه‌ها مهم بودند امروز باید مقام نخست را در کل تاریخ بشریت در صنعت خودرو می‌داشتیم، بنابراین افزایش و کاهش تعرفه‌ها نباید به عنوان راهبرد تحول دیده شود.

«سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» در مراسم افتتاح بیست‌ویکمین نایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی، اظهار کرد: نقش بنگاه‌های اقتصادی و صنایعی مانند چاپ و بسته‌بندی در راهبرد نظام جمهوری اسلامی تعیین‌کننده و بسیار موثر است و رشد و توسعه این صنعت در کشور علامت روشنی در رشد و توسعه فرهنگ و توجه به مقوله علم است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی مایه رشد تولید در کشور است، ادامه داد: صنعت چاپ علاوه بر اینکه خود به عنوان یک نهاد موثر در عرصه اقتصاد محسوب می‌شود نقش مهمی در خلق ثروت و ارائه نقشه راه کشور به سمت تولید علم و رشد اقتصادی دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت صنعت چاپ در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه تصریح کرد: مقایسه صنعت چاپ ایران با کشورهای همسایه به طور جدی مایه تأثر و نگرانی است؛ چراکه  قطعا آنها پیشینه ما را ندارند و دو قرن فعالیت در این عرصه زمان اندکی نیست.

وی افزود: شرایط ویژه کشور اقتضا می‌کند که به صنعت چاپ نگاه جدیدی داشته باشیم و با حمایت صاحبنظران و کارآفرینان و افراد با تجربه نقشه راه را تدوین کنیم.

ابوترابی با بیان اینکه با نگاه به تعرفه‌ها نمی‌توان صنعت چاپ را پویا کرد، گفت: نگاه من این نیست که با افزایش تعرفه کالاهای رقبا و کاهش تعرفه مواد مورد نیاز به پویایی این صنعت کمک کنیم. اگر واقعا تعرفه‌ها مهم بودند امروز باید مقام نخست را در کل تاریخ بشریت در صنعت خودرو می‌داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش و کاهش تعرفه‌ها نباید به عنوان راهبرد تحول دیده شود بلکه تحول در سایه تغییر نگاه و نگرش در کارآفرینان و مسئولان مربوط به این صنعت شکل می‌گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اقتصاد دانش بنیان یک واقعیت است، اضافه کرد: آنچه که امروز نقش اول را در خلق ثروت ایفا می‌کند دانش، علم و تبدیل آن به فناوری است. با یک عقبه قدرتمند علمی و نگاه عمیق کارشناسی باید برای تحول قدم برداشت.

وی در پایان با بیان اینکه نیروهای کارآزموده و با تجربه‌ای در صنعت وجود دارد، اضافه کرد: ما در مجلس آمادگی داریم با مدیران ارشد این صنعت، معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد، ریاست اتحادیه و نیروهای کارآفرین در صنعت چاپ و بسته‌بندی جلساتی داشته باشیم که خروجی آن در نهایت ما را به مقصد برساند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی با حضور 450 شرکت داخلی و خارجی از ایران و 15 کشور دیگر از امروز به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران آغاز شده است.

(یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳) ۱۱:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها