دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۹۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

لزوم برخورد جدی با توزیع کنندگان موادغذایی ناسالم/دستگاه های ناظر کارآمدتر باشند

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دستگاه های نظارتی در حوزه سلامت موادغذایی ناکارآمدند،گفت: برای بعضی ازمسئولان و دستگاه های نظارت کننده هنوزجا نیافتاده که مردم حق دارند در مورد سالم بودن غذاها و موادخوراکی سوال وکسب اطمینان کنند.

عباس پاپی زاده بالنگان  در رابطه با شایعه استفاده از موادشیمیایی و سرطان زا برای نگهداری سیب و اعلام این در مورد برخی محصولات کشاورزی دیگر، گفت: علت این امر این است که هنوز دستگاه های ذی ربط مانند سازمان استاندارد،غذا ودارو حفظ نباتات متوجه نشدند مردم برای سلامتی خود ارزش قائلند و حاضرند هزینه های بیشتری بپردازند تاسلامتیشان حفظ شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بعضی ازمسئولان و دستگاه های نظارت کننده هنوز جا نیافتاده است که مردم حق دارند در مورد سالم بودن غذاها و موادخوراکی سوال وکسب اطمینان کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه باید با متخلفان و توزیع کنندگان موادغذایی ناسالم جدی تر برخورد شود، تصریح کرد: اینکه هرازگاهی صحبت هایی در مورد ناسالم بودن یا سمی بودن برخی مواد غذایی از جمله میوه و سبزیجات مطرح می شود دیگر تکراری شده و باید راهکاری جدی برای پیشگیری از این اتفاقات ارائه شود.

ضرورت نصب برچسب سلامت و استاندارد بر روی محصولات کشاورزی

پاپی زاده بایادآوری اینکه بحث استفاده از روغن های جلادهنده روی سیب سالهاست که انجام می شود، افزود: سوال این است که چرا تا به حال با این موضوع برخورد نشده در حالی که دستگاه های نظارت کننده بر سلامت موادغذایی می توانند با نصب یک برچسب و استاندارد مشخص خیال مردم را از نظر سالم بودن این مواد راحت کنند تا مردم نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند.

وی گفت: وقتی محصول سالم قابل شناسایی نباشد با محصول ناسالم هر چند با درصدپایین مخلوط شده و از هم قابل تفکیک و شناسایی نخواهند بود و همین چنددرصد احتمالی سلامت مردم را تهدید می کند و تمایل مردم به مصرف آن ماده غذایی را تحت تاثیر قرارخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه کشور در شرایط سخت تحریم ها به سر می برد، تاکید کرد: درشرایط تحریم بخش کشاورزی با توجه به اینکه امنیت غذایی کشور را تامین می کند باید نسبت به سلامت و رعایت استانداردها در تولید محصولات کشاورزی بیشتر نظارت شود.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برچسب سلامت و استاندارد روی محصولات کشاورزی سالم نصب شود تا نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد، گفت: باید  مراحل تولید یک محصول تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد شفاف و تحت نظارت دقیق باشد تا نگرانی در زمینه سالم بودن موادغذایی وجودنداشته باشد.

خانه ملت

(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها