دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۳۹۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

با مصرف غذای سالم، ابتلا به بیماری‎ها کاهش می‌یاید

یک متخصص تغذیه گفت: والدین موظف هستند غذای سالم برای کودکان خود تهیه کنند، چرا که مصرف غذای سالم، ابتلا به بیماری‎ها را کاهش می‌دهد.

فرناز جزء‌دائمی ، اظهار کرد: در حال حاضر مواد غذایی به دو صورت سنتی و فست‌فودی مصرف می‌شوند. غذاهای سنتی ریشه در گذشته ما دارند، چرا که این مواد غذایی با مواد سالم در خانه و محیطی تمیز تهیه می‌شوند که حوصله و دقت زیادی برای پخت آنها صرف می‌شود.

وی افزود: گروه دوم غذاهایی هستند که سریع آماده می‌شوند و امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و زیاد شدن مشغله‎های زندگی، افراد زمان کمتری را صرف تهیه غذا می‎کنند و تمایل به مصرف این نوع غذاها بیشتر شده است که در نهایت مواد مغذی کمتری به بدن می‌رسد و افراد بیشتر دچار چاقی و سوءتغذیه می‌شوند. در جامعه فعلی مصرف غذاهای فست‌فودی به‌ شدت رواج یافته است.

جزء‌دائمی تصریح کرد: منظور از چاقی این نیست که افراد مواد غذایی مغذی استفاده نمی‎کنند، بلکه منظور این است که چربی‎های اضافی در بدن اجتماع کرده‌ و هیچ ارزش غذایی دیگری ندارند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: در حال حاضر باید مردم را به مصرف غذاهای سنتی و غذاهایی که در خانه تهیه می‌شوند تشویق کرد، چرا که بر تهیه این مواد غذایی نظارت وجود دارد، لذا والدین باید کودکان خود را به مصرف این نوع غذاها تشویق کنند تا کمتر دچار چاقی شوند، زیرا چاقی زمینه‎ساز بیماری‎های فشارخون، قلبی و عروقی و دیابت می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها