دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۹۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس جهاد کشاورزی مازندران؛

سالانه بیش از 6 میلیون تن محصول در این استان تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه بخش کشاورزی مازندران یکی از بخش‌های فعال و پویایی کشور است اظهار داشت: سالانه بیش از 6 میلیون تن محصول در این استان تولید می‌شود.

به گزارش فودنا، دلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی مازندران در دیدار استاندار مازندران با سفیر ویتنام در استانداری با بیان اینکه بخش کشاورزی مازندران یکی از بخش‌های فعال و پویایی کشور است اظهار داشت: سالانه بیش از 6 میلیون تن محصول در این استان تولید می‌شود.

وی با اظهار اینکه مازندران در زمینه تولید محصولات کشاورزی از استان‌های برتر کشور است، گفت: تولیدات مازندران از ارزش اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است

حیدرپور، مازندران را با تولید بیش از دو میلیون تن مرکبات بزرگ‌ترین تولید‌کننده مرکبات کشور عنوان کرد و گفت:  بیش از دو میلیون و 600 هزار تن محصولات باغی در مازندران تولید می شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید بیش از یک میلیون 300 هزار تن شلتوک برنج در این استان، اظهار داشت: وی همچنین از تولید بیش از یک میلیون و 300 هزار تن شلتوک برنج و بیش از 850 هزار تن برنج سفید در مازندران برای تامین نیاز استان و کشور خبر داد

وی افزود: در حال حاضر در هر هکتار بیش از پنج و نیم تن برنج از زمین‌های کشاورزی مازندران برداشت می‌شود.

حیدرپور با بیان اينکه ویتنام تولید کننده برنج جهان است تاکید کرد: علاقمند هستیم از تجربیات ویتنام برای تولید برنج در مازندران استفاده کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران به قابلیت تولید گوشت سفید در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 هزار تن گوشت سفید در این استان تولید می‌شود.

وی در پایان نقش مازندران را در تولید کلزا، گندم و جوی کشور، اثرگذار عنوان کرد.
(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها