شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۶
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۳۹۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل و میوه‌های خشک

صد‌ها شرکت تولیدی و فرآوری آجیل و خشکبار خود را آماده می‌کنند تا هفته آینده در دومین مایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته ایرانIRANNUTS ۲۰۱۴ در تهران گردهم آیند.

به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته؛ این نمایشگاه از ۶ تا ۹ دی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‌شود.

در دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار و آجیل؛ علاوه بر عرضه و ارائه انواع حشکبار و آجیل و میوه‌های خشک؛ نوین‌ترین دستگاه‌ها، تجهیزات و صنایع فرآوری و بسته بندی‌های صادراتی به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه همچنین تولید کنندگان و توزیع کنندگان آجیل و خشکبار، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های بسته بندی خشکبار، واحد‌ها و کارگاه‌های پوستگیری، بودادن، شرکت‌های پاستوریزه کردن خشکبار، واحد‌های درجه بندی، خلال و پودر کردن خشکبار، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های فرآوری میوه و سبزیجات خشک، زرشک وعناب، زعفران، چای و قهوه، ادویه و چاشنی و واحد‌های تولیدی و صادراتی حبوبات، غلات، برنج، ذرت و گندم؛ نوین‌ترین و جدید‌ترین صنایع، تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

در دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک؛ صنایع تبدیلی و جنبی خشکبار، نهاده‌های کشاورزی (کود، بذر، سم و...)، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های بازرگانی و انجمن‌ها و تشکل‌های وابسته، حضور خواهند داشت.

اهداف نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته شامل توسعه و افزایش تولید خشکبار کشور، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنائی با نوین‌ترین صنایع و تجهیزات تبدیلی، فرآوری و بسته بندی خشکبار، اشتغالزائی و توجه مسولان به این صنعت اعلام شده است.

دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک با مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران و انجمن‌ها و اتحادیه‌های خکشبار و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

در ایران سالانه؛ دویست هزار تن پسته، صد و شصت هزار تن کشمش صد و پنجاه هزار تن مغز گردو، یک میلیون و دویست هزار تن خرما، سی و پنج تن انجیر، پنجاه هزار تن بادام درختی، سیصد و سی تن لوبیا، نود هزار تن عدس، سیصد هزار تن نخود و دویست و هفتاد تن زعفران تولید می‌شود.

سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار خشکبار از ایران به بیش از ۵۰ کشور صادر می‌شود که برخی از این کشور‌ها شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال، آمریکا، کشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله قطر، امارات متحده عربی، عربستان، کویت، کشورهای آسیائی چین، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، روسیه و غیره است.

شرایط و تنوع اقلیمی ایران به گونه‌ای است که محصولات متنوع کشاورزی با کیفیت مناسب تولید و به لحاظ پیشینه سنتی، برخی از این اقلام همانند خرما، کشمش، انجیر، پسته، گردو، بادام و فندق به صورت خشکبار مصرف گسترده‌ای در بازار داخل و خارج دارد.

صنعت خشکبار ایران به دلیل دارا بودن کالاهای مانند پسته (رتبه ۲ تولید جهان) خرما (رتبه ۲ تولید جهان)، بادام (چهارمین تولیدکننده جهان)، گردو (سومین تولیدکننده جهان)، کشمش (چهارمین تولیدکننده جهان) و فندق (پنجمین تولیدکننده جهان)؛ در بازار‌های جهانی شناخته شده است.

علاقه مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر از برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته به وب سایت www. irannutex. ir مراجعه کنند.
(شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۴:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها