شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۹۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مهلت ۱۵ روزه ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل پاییز

مودیان مالیاتی بر اساس قانون از اول دی ماه به مدت ۱۵ روز فرصت دارند تا نسبت به ارائه اظهار مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز اقدام کنند.

طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی، از اول تا 15 دی ماه سال جاری مهلت دارند که عملکرد مالیات ارزش افزوده فصل پاییز خود را به سازمان مالیاتی کشور اعلام و پرداخت کنند.

براین اساس نرخ کنونی مالیات برارزش افزوده 8 درصد بوده که یک درصد آن سهم بهداشت و درمان است، همچنین در حال حاضر نیمی از درآمدهای مالیاتی کشور متعلق به این بخش نوپا است که از مهر 1387 در کشور اجرا شده است.

یکی از منابع اصلی درآمد دولتها مالیات است که تحت عناوین مختلف وصول می‌شود، درآمد حاصل از مالیات، بخش قابل ملاحظه ای از بودجه دولتها را تشکیل می‌دهد و در کشورهایی که مالیات از نظام قانونی و مردمی برخوردار است، بیش از 60درصد بودجه عمومی را تشکیل می‌دهد.

در اقتصاد ایران، متناسب با رهنمودهای کلی سند برنامه سوم توسعه، به منظور کاهش اتکای بودجه دولت به درآمد نفت مقرر شد، تا سهم درآمدهای مالیاتی در ترکیب منابع درآمدی دولت با گسترش پایه های مالیاتی از طریق وضع مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد.

هم اکنون بیش از 120 کشور جهان روش مالیات بر ارزش افزوده را اجرا می‌کنند.

فارس

(شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۴:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها