شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۹۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اخراج بیش از ۲ کارگر در هر نانوایی درصورت مکانیزه شدن نانوایی‌ها

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه از اخراج بیش از ۲ کارگر در هر نانوایی در صورت مکانیزه شدن نانوایی‌ها خبر داد.

«یدالله صمدی» با اشاره به برنامه کارفرمایان خبازی‌های سنندج مبنی بر مکانیزه کردن نانوایی‌های این شهر به ایلنا گفت: مکانیزه شدن نانوایی‌های سنندج در شرایطی گسترش می‌یابد که این اقدام به اخراج ۲ یا ۳ کارگر در هر نانوایی مکانیزه شده منجر می‌شود.

او با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در استان کردستان در پی اجرای این برنامه، افزود: استاندار کردستان اعلام کرده است نرخ بیکاری در این استان ۲۸ درصد است و اگر کارگران خباز بیکار شده به آمار بیکاران استان اضافه شوند، این نرخ بیکاری که به مرحله بحرانی رسیده است بحرانی‌تر نیز خواهد شد.

این فعال کارگری در ادامه گفت: نمایندگان کارگران خباز بار‌ها این مساله را به مسئولان دولت گوشزد کرده‌اند و خواهان ایجاد شغل جایگرین برای کارگران خباز بیکار شده‌اند اما مسئولان نه شغل جایگزینی برای کارگران بیکار شده در نظر دارند و نه از گسترش مکانیزه شدن خبازی‌ها جلوگیری می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه در پایان گفت: مسئولان دولتی به خصوص مسئولان اداره کار سنندج می‌گویند اجرای این طرح اجتناب ناپذیر است و به طور تلویحی از آن دفاع می‌کنند. موضع آنها نسبت به این طرح با سخنان چندی پیش وزیر کار که اعلام کرده بود تامین امنیت شغلی کارگران و ممانعت از بیکاری آن‌ها از اولویت‌های وزارتخانه متبوعش است در تناقض است. گویی که اولویت وزارت کار از تهران تا سنندج تغییر کرده است.

 

 

 

 

 

 

ایلنا

(شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۱:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها