شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۰۸:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۸۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری بیش از دو میلیون تن بوده است

رئیس انجمن ملی محصولات کشاورزی گفت: ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری حدود یک میلیون و 96 هزار تن بود که از نظر ارزشی حدودا 57 درصد و از نظر وزنی 32 درصد افزایش نشان می‌دهد که 20 میلیون دلار نیز از صادرات این محصولات عاید کشورمان شده است.

رضا نورانی، رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در ، در خصوص کل صادرات محصولات کشاورزی اعم از میوه، سبزی، صیفی و گل نیز اظهار داشت: در سال جاری ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی 2 میلیون و 77 هزار تن بود که از نظر وزنی 25 درصد و از لحاظ ارزش 28 درصد رشد را نشان می‌دهد که 2 میلیارد و 36 هزار دلار ارز وارد کشور شده است.
 
صادرات محصولات کشاورزی جایگزین مناسبی برای نفت است
 
رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با اشاره به این که صادرات محصولات کشاورزی می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد، افزود: از 113 اقلیمی که در دنیا وجود دارد، 11 اقلیم آن در کشور ما است که با استفاده از این پتانسیل می‌توانیم تولید خود را افزایش داده و روند رونق صادرات را سریع‌تر کنیم.
 
وی در خصوص وضعیت جمعیت کشاورزی کشور نیز اضافه کرد: در حال حاضر 25 درصد از جمعیت کشور در بخش کشاورزی به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند که لازم است توان تولید خود را افزایش دهیم تا جایگاه صادرات بهبود یابد.
 
توجه به تولید محصولات استراتژیک در کشور
 
نورانی با اشاره به واردات محصولات استراتژیک به کشور گفت: در حال حاضر واردات گندم 3.79 درصد، برنج 3 درصد، کنجاله‌ سویا 2.6 و ذرت 2.7 درصد از ارزش کل واردات 15 تا 20 درصدی ما را کالاهای وارداتی ما را تشکیل می‌دهند که نیازمند توجه بیش از پیش به بخش تولید محصولات کشاورزی در کشور است.
 

وی در پایان یادآور شد: صادرات به روسیه نیز نیازمند حضور دولت برای انعقاد قرارداد تعرفه‌های ترجیحی با این کشور است، ولی صادرات به این کشور به دلیل تعرفه‌های بالا، مزیت اقتصادی نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳) ۰۸:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها