چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۸
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۵۳۸۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
با تلاش کارشناسان حقوقی اداره کل استاندارد اصفهان ...

شناسایی و پلمپ کارگاه تولید سرکه غیر مجاز در منطقه حصه / بیش از 1900 گالن سرکه تقلبی و غیر بهداشتی در حصه کشف شد

به گزارش فودنا، براساس اعلام گزاش های مردمی در24 آذر ماه به اداره استاندارد مبنی بر تولید سرکه های غیربهداشتی وتقلبی درمنطقه حصه اصفهان، کارشناسان واحد حقوقی این اداره به همراه نیرو انتظامی سریعا به محل اعزام شده و درجریان بازدید از این کارگاه تولیدی بیش از 1900 گالن سرکه غیر بهداشتی و تقلبی را کشف و ضبط نمودند.

 

  به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، مدیر کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه دیروز(24آذرماه)درجریان بازدید کارشناسان حقوقی این اداره کل به منطقه حصه ، یک کارگاه تولیدی سرکه غیر بهداشتی شناسایی شد گفت: سرکه های تولیدی در این واحد به صورت کاملا غیر مجاز؛بدون علامت استاندارد و غیر بهداشتی تهیه گردیده و درآن ازاسید استیک که محصولی غیرمجاز برای تولید سرکه به شمار میرود استفاده شده بود.

 

 

 غلامحسین شفیعی ، با اشاره به اینکه فردی که با مشارکت چند نفردیگر اقدام به تولید این نوع سرکه می نمود با همکاری ماموران انتظامی شهرستان اصفهان شناسایی و کارگاه وی پلمپ شد ادامه داد: تخلفات این فرد شامل  استفاده از نام تجاری غیر مجاز بر روی محصول،استفاده ابزاری ازنام ومشخصات واحد های تولیدی کشور، درج آدرس جعلی و پروانه سلامت از اداره بهداشت ؛ جعل علامت استاندارد بر روی محصول،  و استفاده از اسید استیک در تولید این نوع سرکه بود.

 

 

وی تاکید کرد:این فرد که اقدام به جعل نام تجاری (اسپادانا و خشنود) بر روی سرکه های خود کرده بود از چند ماه گذشته اقدام به تولید این محصولات نموده ومردم باید توجه داشته باشند جهت خرید هرگونه محصول غذایی؛ به غیر از توجه به علامت استاندارد به کد 10رقمی محصول نوشته شده در زیر علامت استاندارد نیز توجه کنند تا ازمجاز بودن محصول  اطمینان حاصل نمایند.

 

 

وی بیان داشت: درجریان بازرسی های به عمل آمده  توسط کارشناسان حقوقی اداره کل استاندارد استان اصفهان  ازاین واحد تولیدی 1900 گالن سرکه 3 لیتری ( سرکه قهوه ای) توقیف شد ، همچنین حجم انبوهی از گالن های خالی که دارای علامت جعلی استاندارد بود نیز جمع اوری گردید.

 

 آرم استاندارد

شفیعی؛ تصریح کرد: پرونده این تخلف در حال تکمیل شدن برای ارجاع به دادگاه است  و توقع ما از دستگاه قضایی این است که با متخلفان این پرونده با قاطعیت برخورد کند چرا که سلامت مردم دارای اهمیت بسیار است و عده ای نباید به دلیل زیاده خواهی با سلامت مردم معامله کنند.

 

 

وی در ادامه صحبت های خود به این نکته نیز اشاره کرد که سرکه مشمول استاندارد اجباری است واستفاده از اسید استیک برای تولید سرکه و یا دیگرمحصولات غذایی بسیار خطرناک است چرا که استفاده از این محصول صرفا جنبه صنعتی دارد.

 

(چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها