سه شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۳۸۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

وقتی کود جای ویتامین را می‌گیرد

یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد میوه‌ها را بدون پوست مصرف کنند، مگر اینکه مطمئن باشند میوه ارگانیک بوده و یا از باغ خانگی برداشت شده ‌است.

مریم شیرمستی گفت: در شرایط عادی خواص میوه‌ها عمدتا در ناحیه پوست و زیر پوست آنها نهفته است و توصیه می‌شود افراد میوه‌ها را با پوست بخورند. برای مثال در میوه‌ای مانند گلابی محتوای ویتامین‌ها در پوست و زیرپوست دو برابر گوشت میوه است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه امروز دیگر میوه‌ها در شرایط عادی رشد نمی‌کنند و در پرورش آنها از انواع کودها و سموم استفاده می‌شود، تصریح کرد: این مواد عمدتا در پوست میوه تجمع می‌کنند.

شیرمستی میوه‌های با پوست نازک را بیشتر در معرض خطر دانست و تاکید کرد: میوه‌های بوته‌ای مانند گوجه و خیار نیز چون در ارتفاع پایین هستند و بیشتر با سموم و کودها در تماسند، امکان آلودگی بیشتری دارند.

وی توت فرنگی را در صدر میوه‌هایی دانست که ممکن است به کودها و سموم آلوده شود و چون پوست قابل جدا کردن ندارد، باید خوب شسته شود.

به گفته این کارشناس تغذیه میو‌هایی مانند خرمالو و سیب عمدتا به صورت نارس چیده می‌شوند و بعد در شرایط فیزیکی و با اضافه کردن برخی ترکیبات رسیده می‌شوند، لذا گرفتن پوست آنها لازم است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز ممکن ست روغن‌هایی به پوست میوه‌ها مالیده شود که برای سلامتی افراد مضر است.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: در این شرایط بهتر است میوه‌ها بدون پوست مصرف شوند، مگر اینکه اطمینان داشته باشیم، ارگانیک هستند و یا از باغ‌های آشنا برداشت شده‌اند.

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها